Utkast: Idag vaknade ...

Idag vaknade jag av att C. ringde och frågade om jag ville med på en golfrunda. Självklart ville jag det. Hade tur att få en tid 11.50 (det är så himla uppbokat på banan på förmiddagarna) så jag hann att i lugn och ro få i både mig och barnen frukost. Innan jag for iväg hoppade jag och Angelina lite studsmatta. Bra uppvärmning och den enda jag fick för vi kom sent ut till banan. Väl där fick vi med oss ett norskt par i samma boll. Spelade hyfsat stundtals men försatte mig själv i väldigt lustiga situationer (läs inspel som hamnade i bunkrar) emellanåt som kostade alltför många extraslag. Varmt och skönt väder var det i alla fall och jag tröstade mig med en glass efteråt.

När jag kom hem så lagade jag köttfärslimpa som Stefa har tjatat om hela veckan. Han tackade mig genom att äta upp hälften. Inte illa...men jag fattar inte hur han orkade det!

Sedan kom Frida på besök och det är alltid lika trevligt. Satt ute i solen och tölade en stund (när jag inte sprang och letade efter Lina då förstås). Till sist när Angelina var trött så hon nästan stupade så gick vi upp till ICA för att köpa lördagsgodis. Tro inte att hon somnade nejdå...
Men efter att Frida hade åkt hem och Lina hade fått i sig lite choklad så var det ändå gonatt precis lagom till Robinson.

Frida jobbar som säljare på OLW och jag fick en hel påse med kakor, kex, dip m.m av henne. Tackar och bugar!


I dagens program hände det ju mer än det har gjort sammanlagt på hela säsongen. Ellinor började efter 11 avsnitt att PRATA och vann dessutom en tävling. Jarmo höll på att slå ihjäl sig och Anna har tydligen världens bästa lungkapacitet.
Tyckte det var synd att Nina klarade sig kvar för hon är verkligen mest falsk av allihop. Men nu är jag helt säker på att jag vill att Jarmo ska vinna av dem som är kvar. Måhända att hans positiva framtoning är fejk men då är han allt jäkligt bra på att fejka med tanke på vilken situation de befinner sig i. Då borde han få vinna enbart på grund av det tycker jag....

Stefan har som vanligt nuförtiden varit ute och skejtat hela dagen. Han har skrivit ut listor som man ska skriva på om man tycker att det ska finnas en skatehall här i Årjäng och sedan gick han ut i kvarteret och knackade dörr och bad folk att skriva under. Jag blev helt paff. Han har aldrig någonsin engagerat sig så mycket i något förut. Han knackar inte ens dörr när han säljer jultidningar annars...Härligt med lite engagemang!

Fick se att Fantomen på operan gick på tvåan och det kunde ju inte passa bättre än nu när Peter är borta på pokerkväll. Hade bara sett slutet på den förut så det var kul att få se hela. Jag fullkomligt älskar musiken till den musikalen och har varit helt fascinerad av storyn sedan jag var tolv år och såg en miniserie på fyran om Fantomen. Skulle vilja lära mig sjunga varenda ton av sångerna. Har faktiskt sjungit Think of me i duett med Rickard i kyrkan en gång för tusen år sedan. Fantastisk sång.

Ojdå...nu är klockan sådär mycket igen och jag ska nog tänka på refrängen....

Imorgon ska jag fixa en låda åt Lizzie som snart poppar ut små kattungar skulle jag tro...Problemet blir att hitta ett ställa i det här huset som är lugnt och fridfullt...

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback