Det börjar ta sig...

Ja då har det blivit ännu en sen kväll igen då (mycket beroende på att jag somnade när jag lade Lina) men nu börjar det faktiskt ordna upp sig inför advent. Har fixat så att alla stjärnor och stakar har ljus i alla fall. Nu är det Peters jobb att få upp de sista imorgon.


Matbordet igår kväll...Fullt med allehanda grejer....


På matbordet idag....Eftersom jag inte hittade en adventsljustake som jag ville ha så får jag göra mig en egen. Var hos morsan idag och köpte det här fatet samt små söta tomtenissar. Ska försöka att äntligen plocka moss imorgon så ska jag försöka att få den riktigt fin....


Glögg-grytan på plats och glöggen och pepparkakorna likaså. Bara lussebullarna som saknas. Åååå vad jag längtar efter en nybakad lussebulle med saffran!
Den här Höganäs-glögggrytan fick jag faktiskt i julklapp på den tiden jag jobbade på Noréns. Har även ett stort grötfat och djupa tallrikar. Passar in ypperligt i mitt vardagsrum som det ser ut nu....Brunt, brunt,brunt....


Ljusbollarna från Indiska på plats i fönstret. Får justera dem imorgon för den vänstra hänger en aningens längre ned...störande!


På jobbet börjar det också ordna upp sig inför julskyltningen...Pepparkaksgrejerna är färdiga...


...och marsipanen också....

Idag hade vi en buss med 50 norrmän som kom på förmiddagen. Hade gruvat mig lite för det för man vet aldrig hur smidigt det går. Det beror väldigt mycket på vilket slags folk det är som kommer och hur stressade de är. Var lite oroliga också över att det skulle bli ont om platser så vi fick värma upp uteserveringen också, vilket var tur för det var totalt fullsmockat med kunder när klockan var tolv. Allt gick dock supersmidigt och utan problematik....


En bild på Angelina från vårt Töcksfors-besök igår. Här går hon igenom och läser samtliga småböcker i hyllan....


Bild från jobbet igår eftersom jag stör mig så förbaskat på det där pappret som de ¨prompt ska lägga på brieosten och som är nästan stört omöjligt att få bort. Det är väl ingen som har lust att käka papper heller? 

Imorgon blir det lite röj på morgonen och sedan jobb hela dagen och förhoppningsvis mys på kvällen....
Nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback