Bildsammandrag av helgen...

Tjenna! Nu har jag överlevt mitt dubbla träningspass fast jag är vääldigt trött och sliten i kroppen.
Idag var det extra kul för det kom faktiskt med en kille på cirkelträningen! Jag trodde först att han hade kommit fel och min haka var någonstans nere vid golvet innan jag plockade upp den och kom mig för att hälsa honom välkommen. Ensam bland tretton tjejer. Inte illa! Önskade att fler killar vågade att prova på. Nu får jag försöka ragga tag på en manlig träningskompis för det verkade som om han ville fortsätta....

Ska lägga upp lite bilder från de senaste dagarna....

Fredag morgon och jag har STORA problem med sminkningen....



Lördag förmiddag. Bakning till lotteri pågår. Ute skiner solen men det gagnade knappast mig....


Provade att göra choklad-cupcakes modell större och de blev jättegoda enligt mig själ. Sedär...helt hopplös är jag inte...Gjorde även chokladbollar och Lion Bars också....


James Dean, Marilyn, Elvis och Johnny Cash är äntligen på plats! Efter söndagen även taklisterna efter att min snälla bror har varit här och satt upp dem....


Stefan fyllde ju hela 12 år på lördagen men godistårta är han fortfarande inte för gammal för. Han har faktiskt garnerat den helt själv....Sött och sliskigt...precis som han vill ha det....


Paketöppning pågår....Av oss (och sin mor) fick han splitternya Twintip-skidor och pjäxor plus en hjälm som tyvärr inte har kommit än. En påfyllning på Halebop blev det också för det går åt nuförtiden...Annars blev det mycket pengar, en jättefin Billabong-tröja av Bittan och lite annat smått och gott...


Fick bli ett väldigt lättvindigt kalas med familjepizza. Väldigt bra eftersom alla äter....


Grattis-kort som Andréa sin vana trogen hade ritat själv...Stefan på pricken!


Nea-fisen ser sur ut....


Kusinbus på Linas rum....


"Ja må han leva uti hundrade åååår..."


...å alla ljusen tog han på en gång...trots att jag på jävelskap hade satt dem så långt ifrån varandra som det någonsin gick....


Sen blev det lite efter maten/tårtanslapping i soffan....


Sen när alla har åkt hem kosade vi framför Robinson...


Här är jag i simhallens omklädningsrum och har precis kommit ut ur bastun....Ser ut som om jag ska somna när som helst! Angelina var bjuden på kalas på badhuset av A. L. på söndagen. Hade inte hunnit att fixa present i tid så på söndag morgon blev det en snabbtur till Töcksfors och sedan direkt iväg till kalaset. Jag fick förstås också bada eftersom min lilla tös INTE ville bada utan mig. Sedan överraskade hon mig med att vilja sitta i bastun i alla fall en kvart och då blev det nästan för länge till och med för mig....


Idag har vi haft provbakning på bageriet. H. D. från Kåkå var på plats för att baka massa nytt och gott bröd...


Rostade pumpakärnor var det i en sorts bröd....Hela sex olika degar hann det bli....


Mumsiga limpor med tomat och svarta oliver....


Tre olika sorters bröd. Baguetten innehåller råg. Den till vänster är med tomat och olivsmak (hur jäkla god som helst) och den runda längst upp hann jag inte få med mig vad det var för sort men den var också otroligt god. Får kolla detta imorgon....jag hann liksom inte med att undersöka det nya brödet alltför mycket eftersom jag hade fullt upp med att pressa marsipangrisar och tomtar....det är mycket nu....

Det var det.
Nu sitter jag här och väntar på att åka upp till Årjäng och hämta Stefan som har varit med fritidsgården på hockey. Hade tänkt att börja stryka gardiner idag men det får faktiskt vänta tills imorgon. Jag är faktiskt ledig imorgon och bör hinna med litegrann i alla fall...
Ska följa med pappa till sjukhuset i Arvika på eftermiddagen. Han ska på efterkontroll på grund av stroken han fick i somras. Han hatar att köra bil i mörker så jag hänger på....

Läste på Facebook att det är fritt fram att vaccinera sig från och med imorgon klockan tio. Kanske skulle gå iväg? Vet inte när jag skulle hinna att sitta där och köa annars? Jag vet ju inte om det var svininfluensa som vi hade och jag vet inte heller om jag vågar chansa.
Peter har legat hemma hela dagen idag och är förkyld och orkeslös. Han blir hemma imorgon också. Får se hur jag gör.....om jag får biverkningar av sprutan så är det å andra sidan inte den bästa veckan att ligga och vara dålig....

Måste börja handla julklappar NU känns det som. Annars vet jag hur det blir...stress och panikinköp i sista sekunden...

Nej nu får det vara bra för idag...nu ska jag kolla vad mina bloggkompisar har haft för sig...

och en sak till: VÅGA VÄGRA FARMVILLE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback