En ny datafreak i familjen...

Började dagen med att hosta upp en STOR grön slemklump. Inte så nice. Vet inte om det straffade sig att jag tränade igår eller inte men jag har varken varit sämre eller bättre idag. Känner mig så konstig i kroppen. Har ont i nacken och överarmarna. Jag är trött men jag har ändå haft energin att göra en massa saker hela dagen. Däremot är jag lite oroad över att jag har känt mig väldigt anfådd hela dagen. Märktes speciellt förut när jag skulle springa uppför trappan och ta telefonen. Flåsade enormt mycket! Men jag antar att man ska vara glad så länge man står på benen.
Lotta ringde imorse och berättade att Mikaela blivit sjuk knall och fall imorse när hon var på väg för att gå till skolan. Låter inget vidare...och brorsan har haft feber i fyra dagar så han klättrar väl antagligen på väggarna snart om jag känner honom rätt.
Blev i alla fall glad när Stefan kom hem förut och berättade att han ska vaccinera sig till måndagen. Å andra sidan pratade jag nyss med Bittan som tog sprutan idag och hon hade dödens ont i armen. Hon tillhör en riskgrupp så hon fick vaccinera sig efter lite diskuterande (hon har pacemaker) men hon berättade att det var flera nere på vårdcentralen som försökte att tränga sig före i turordningen....
Måste nästan ringa BVC och fråga hur jag ska göra med Angelina. Har liksom ingen aning hur långt fram i kön den åldersgruppen står. Deras dagisfröknar får i alla fall vänta fram tills vecka 50 hörde jag idag....


Vi har fått en ny liten hacker i familjen Broms-Andersson. Angelina lånade med ett spel som mormor hade köpt (av misstag, hon trodde det var en DVD) och jag fick fullkomligt slita henne ifrån datorn till slut. Hon fixade spelet alldeles på egen hand och det bästa var att jag hann att göra massor av städning under tiden. Ibland måste man faktiskt göra så....


Koncentrerad....


Jag städade kontoret fritt från papper som låg överallt och drällde. Över hälften var bara att kasta så det gick ganska fort. Höll på att bli tokig på att man var tvungen att röja sig fram till datorn!


Sedan fortsatte jag röjningen och gallrade ut typ halva Angelinas garderob. Jag är alldeles för dålig på sånt och hittade till och med kläder i storlek 92 (hon har 104 på det mesta). Sedan gick jag ned i förrådet och plockade upp lite nytt eller rättare sagt nygammalt. Jag har ungefär tio banankartonger med kläder som jag har fått av Lotta och Jessica. Hittade en hel del kul och mycket fleece som Angelina älskar. Angelinas kläder går i sin tur vidare till brorsan tös. Hittade en massa vinterkläder också som får följa med dit.

Tog en tur ut till Abeko för att inhandla ett par galonvantar. Angelina vägrade att prova så nu är det bara att hoppas att de passar. Tog en fikatur på cafét innan vi gav oss ut för att hitta dammsugarpåsar till min centraldammsugare. Till sist fick det bli lite vanligt mathandlande också eftersom det var i princip tomt i kylskåpet.

På eftermiddagen fick det bli det vanliga. Tvättande, matlagning, dammsugning och till och med skurande. Upptäckte att minstingkatten hade gjort nummer två i Stefans bäddsoffa så nu åker den ut för gott. Hade tänkt att ta med den till tippen när vi skulle dit men Stefan ville prompt ha den kvar. Det får han inte längre för jag tänker inte spendera så mycket tid på att få den gamla soffan ren i alla fall...

Angelina somnade två minuter i nio så jag hann precis att bänka mig i soffan för att se DH. Just nu är den serien bättre än någonsin tycker jag. Skulle vilja att att avsnitten var dubbelt så långa bara....
Annars så missade jag ju premiäravsnittet av Ullared igår och kommer väl att så göra även i fortsättningen eftersom jag har träningspass den tiden. Har aldrig riktigt fattat tjusningen med Ullared. Har aldrig varit där och känner mig inte värst sugen på att åka dit. Billigt är det säkert men till vilket pris? Jag gillar att shoppa men HATAR trängsel. Sedan blir jag jäkligt fort trött på att gå i affärer. Kan bero på att man sällan shoppar ensam nuförtiden. Antingen har man en unge med sig som man får jaga överallt eller en gubbe som stampar genom golvet eller kanske till och med både och. Näe. Internet är grejen det. I år ska jag köpa så många julklappar jag bara kan över nätet. Smidigt och bra bara man är ute i tid.

Nu ska jag ta en riktigt tidig kväll för att orka jobba imorgon så gonatt allihopa....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback