Första advent....


...och första ljuset är tänt....den här ljusstaken har fortfarande inte fått något lingonris men det ska jag och Lina snart ordna med en tur till skogen...

Jag har spenderat drygt 30 timmar på jobbet de senaste tre dagarna så man kan lugnt säga att jag är lite sliten. Det har varit en ganska stridig vecka.
Igår julskyltade vi på cafét efter den vanliga arbetsdagen och man kan säga att jag är ganska lett knytande och pepparkakshjärtan....Jobbar i alla fall inte idag så jag ska ta en sväng upp och kolla på julskyltningen framåt eftermiddagen. Alltid lite mysigt. Hoppas att det kan hålla upp med regnandet.


Angelina och Peter hade gjort pepparkakshus igår när jag jobbade....Jag fick också garnera lite men det var ju stört omöjligt att få snyggt när öppningarna på kristyrtuberna var på tok för stora...Jaja...de här ska ställas i hyllan och i med lite ljus så ska jag göra ett litet tomteland när vi närmar oss jul....


Var hos brorsan igår kväll och snodde lite vitmossa eftersom jag själv inte har hunnit ut i skogen....Han hade plockat hur mycket som helst!


Jag brukar göra egna blomgrupper men den här gillade jag och köpte på Coop i fredags. Det där med egentillverkning får bli om tid erhålles känner jag...Brukar dessutom bli nästan dyrare än att köpa färdiga....


Såhär såg det ut i fredags kväll när jag kom hem. Alla julstjärnor på plats och tänt med ljus överallt. Mysigt!

Apropå fredag så var Erik helt jävla outstanding i Idol! Ingen konkurrens alls.

Nu blir det skogen och det är nog bäst att ta på sig gummistövlarna för jag antar att det är en aningens blött....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback