Fredagsmys...

...är ett flitigt använt ord nuförtiden och tja...why not...det är alltid vääldigt skönt att komma hem på fredag kväll och slänga sig ned i fåtöljen och vila värkande ben...Hoppsan nu lät det plötsligt som om jag är typ 80 år eller nåt...men faktum är att jag i princip ALLTID har ont i fötterna och benen på fredagar. Lång arbetsdag och mycket gåing och ståing.

Nu fredagsmyser vi framför James Bond eftersom det är Idol-förbud här hemma...Jag är ingen Bond-freak direkt så jag har kollat i ögonvrån och surfat under tiden...men Daniel Craig är ju alltid trevlig att titta på...Ska kolla Rallybrudar också om jag orkar hålla mig vaken. Har inte sett den än. Får nog ändå hålla mig uppe en stund eftersom Angelina somnade vid sju och nu är hon uppe igen och troligtvis i några timmar till....

Idag har det varit fullt upp på jobbet. Lite mera som det brukar vara normalt sett. Har ju varit lugnare de senaste fredagarna. Lotta ringde från Edinburg och retades. De satt och drack Guiness på en skotsk gammal mysig pub. Och jag som ÄÄÄLSKAR Guiness!
- Regnar det där också? frågade jag och verkligen ville att det skulle göra det (elakt jag vet) men nehejdå...
- Nädå här skiner solen, svarade Lotta glatt.
- Vad kul. Hej då. Typ.
Sen ringde morsan ungefär en minut efter ifrån Göteborg och där var det tydligen också solsken.
Är det bara här i Årjäng som det regnar dygnet runt alla dagar?

Imorgon fyller Stefan 12 år! Kan knappt fatta att han om ett år är en tonåring. Vi ska ha lite kalas på kvällen men före det ska det bakas till julmarknaden i Hämnäs så det blir ingen sovmorgon imorgon inte...

Dagens bästa: Att Peter har städat toaletten så att jag slipper göra det.
Dagens sämsta: att vissa folk beter sig som nyfikna, respektlösa hyenor så fort någon har dött...

Trevlig helg på er allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback