Gött att vara igång igen!

Sitter nu här seg o go i kroppen efter det dubbla träningspasset och käkar lite cashewnötter. Förbaskat gott! Idag var det så himla roligt att kunna vara med och träna lite själv. Får se hur kroppen reagerar imorgon på alltihop. Det var ganska lugnt på styrkan och jag hade inte förväntat mig så mycket folk på cirkelträningen på grund av alla sjukdomar men det dök upp sexton stycken så det blev ordentlig fart! Jättekul!


Känner mig stark idag.....

Har jobbat förmiddag idag och just idag började vi med att ha ordentliga lunchraster. När man jobbar förmiddag blir det en halvtimme och en timme om man jobbar eftermiddag. Jag följde med Bittan upp till hotellet och fick lite korv stroganoff i mig. Hann precis med detta plus en snabb kaffekopp men det var faktiskt väldigt skönt att komma bort ett slag. Tror det blir bra så jag. Man behöver lugn och ro när man äter....

Idag fick vi också det nya köket till cafét som vi ska ha bakom disken. När vi ska sätta upp det vet jag inte men det kommer att bli skitsnyggt tror jag....

Nu kommer lite bilder från helgen som har varit eftersom jag har fuskat lite med bloggandet så samlas d3e på hög...


Från i fredags tror jag. Hann med att luncha med Angelina och Peter på jobbet....


Såhär såg det utr i köket när jag kom hem i fredags kväll....pizzabakning på G och regelrätt kaos...


Min pizza med skinka,ananas, paprika, mozzarellaost, vanlig ost samt färsk basilika! Som ni kanske har förstått så ingår INTE den här pizzan i dieten....Men jäkligt god var den! Vi köpte med en stenhäll till ugnen när vi köpte köket och på den blir pizzan hur proffsigt god som helst...faktiskt godare....


Peter hade möblerat om på Linas rum och förlängt sängen (inte en dag för tidigt) så nu kommer jag antagligen att sova ännu bättre vid nattningen när jag slipper att ligga dubbelvikt..hihi...


Angelina har återupptäckt sitt kök i och med flytten så nu leker vi restaurang mest hela tiden. Här lagar hon köttpaj till mig....


Såhär gillar LOina att se ut på typ 90% av bilderna...är det en protest mot att jag plåtar henne för ofta?


Lördag kväll: Bowling på hotellet och Stefan gör sig redo....


Fångad av en stormvind. Angelina blåser håret....

Angelina hade hjälp av rampen så hon vann stort förstås. Jag lyckades ställa in den så bra att hon strikade de fyra första omgångarna. Sedan blev den något felinställd och alla käglorna ramlade inte. Då blev Angelina hemskt missnöjd och ville inte sluta spela förrän alla var borta. Hon var riktigt rolig att se när hon hoppade och dansade av lycka när käglorna föll....
Stefan vann den "riktiga" kampen och jag kom tvärsist....Svårt att smälta....


Efteråt blev det tacobuffé och det gillar Stefan skarpt....


Angelina fick köttbullar och mos istället och firade bowlingsegern med den vanliga grimasen....


Igår var jag uppe hos morsan som just nu håller på att montera kök...roligt värre men det blir jättefint....


Gillar speciellt den här detaljen där skåpen "viker" in....
Ikväll när jag lämnade Lina hade det hänt en hel del så imorgon kommer det nog uppdaterade bilder på köket....

Nu ska jag kolla om Stefan äntligen har kommit i säng. Han har varit i Töcksfors och skejtat idag igen och sedan på "gårn" så han behöver verkligen vila. Det känns som om han sitter och pratar med kompisar på Skype mest dygnet runt nuförtiden och sova är inte överhuvudtaget intressant...förutom då på morgonen när det tar minst en halvtimme för mig att få liv i honom. Vissa dagar blir jag så jäkla irriterad att jag bara vill hälla kallt vatten över honom för att få honom att komma upp i tid.....fast så gör man ju bara inte...Tänk om Peter skulle göra så på mig om söndagarna när jag vill sova....jisses vad satans arg jag skulle bli!

Imorgon är jag ledig och då ska jag försöka komma ut i skogen och plocka lite mossa inför advent plus förbereda en del andra saker....

Nu...natti natt....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback