Latare kan ingen vara...

Jäpp idag blev det en riktig latedag, som oftast på tisdagar när jag är ledig. Egentligen skulle jag behöva använda den dagen till att uträtta något nyttigt men det blir sällan så av olika anledningar.Här kommer skälen:

1. jag tycker att det känns helt fel att bara städa och greja när jag för en gångs skull har en helt ledig dag tillsammans med min dotter. Roligare att hitta på något med henne.

2. jag grejsar med det mesta alla andra dagar i veckan så jag tycker själv att jag förtjänar en riktig "latdag" i alla fall en gång i veckan.

3. jag har aldrig någon lust att göra något i alla fall ha ha ha...

På något lustigt sätt så hinner man med en hel del ändå trots att man tycker att man är lat. Det är väl för att man har mer än dubbelt så mycket tid på sig att göra vissa grejer när man är ledig än under jobbdagar. Jag har till exempel tvättat tre tvättar och hängt. Vikt och lagt in tvätt. Plockat undan en massa grejer som ligger lite här och där. Bokat om besiktningstiden på min bil. Ringt samtal som måste ringas. Beställt lampa och andra grejer från Jotex samt fyllt i papper som ska till Linas dagis imorgon. Se där. En massa tråkgrejer gjorda.

Ska bli väldigt intressant att se om lampan hinner komma innan jul eller om den kommer överhuvudtaget. Jotex är inte världens säkraste företag på leveranser direkt. Såhär ser den i alla fall ut....


Har nästan alla lampor i den serien nu så det är snyggt om det blir samma hela vägen.....bara vägglampan som fattas, men den finns det inte plats för...


Lina har upptäckt YouTubes storhet. Idag har hon tittat på en hel bunt med Alfons Åberg-avsnitt. Jag har fått springa dit var tionde minut för att byta. När hon skulle titta på Linus på Linjen så fick jag däremot nog för de var bara två minuter långa och dessutom står jag inte ut med ljudet av honom!

Hade ju tänkt att ge oss ut i skogen för att plocka mossa idag men det hade jag ingen större lust med i detta väder som varierat mellan regn, lite mera regn och ösregn hela dagen lång. Vi fick helt enkelt roa oss så gott vi kunde inomhus genom att leka i "kojan" och leka restaurang istället.


Var på bibblan och lånade en hel bunt med nya böcker till Lina också. Passade på att hugga med en till mig också. Efter att ha börjat titta på John Adams-serien så blev jag lite sugen på att läsa lite mera om amerikansk historia så det fick bli den här tegelstenen. Har redan hunnit att läsa ett kapitel och den verkar väldigt intressant och bra skriven så nu blir det antagligen sena nätter i fortsättningen....


Jag har sakta men säkert lagt till ännu en last i mitt redan digra register, nämligen kaffedrickande. Jag har ju druckit kaffe ganska länge men förut kanske det gick flera veckor mellan varje kopp. Idag har jag druckit fyra-fem stycken. Hemma kör vi nästan uteslutande med prezzo-bryggaren eftersom vår vanliga kaffebryggare brygger riktigt kasst kaffe. Starkt och ljummet ska det vara (kan inte dricka för varma drycker), inget socker ingen mjölk...den största nackdelen är alla täta toalettbesök. De säger att Cola är vätskedrivande men där vinner kaffe med hästlängder.....

Skulle egentligen sätta mig ned och leta upp lite nya övningar till alla mina träningspass men det får bli imorgon istället. Nu vill jag bara lägga mig ned och läsa min nya bok....

Peter trodde att han hade löst problemet med att DVD:n missar början och slutet av DH. Efter att ha sett dagens inspelade avsnitt så kan jag avslöja att det hade han inte....Ännu en missad cliffhanger....Tur att man kan se på Femmans Play.....

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback