Mörkt....

...är det hela dagarna och det känns som om det sakta men säkert börjar ta knäcken på mig. Får väl börja sola solarium (som jag är väldigt skeptisk) till annars eller skaffa en sollampa eller liknande för att få lite energi. Jag pallar helt enkelt att aldrig få se solen.
Hade jag inte köpt en weekend i Götet den här helgen i femtioårspresent till min kära mor så hade jag varit i Edinburgh nu. Å andra sidan tvivlar jag på att det är ljusare där....
Lotta drog i alla fall iväg imorse och jag är en aningens avundsjuk. Vill bara åka iväg nånstans varsomhelst känns det som....


Det värsta är att jag fortfarande inte känner mig helt pigg. Jag har någonting i kroppen som inte är OK. Igår fick jag världens hostanfall igen när jag lekte med Angelina. Det bara tjöt i mig när jag hostade. Det började efter att hon red på min rygg....helt knäppt! Lymfkörtlarna vid halsen är också svullna igen och jag blir andfådd av minsta lilla. Dessutom känns det som om jag kan sova i evigheter och jag är lika trött när jag vaknar som innan jag gick och lade mig. Imorse fick Peter nästan tvinga upp mig vid halv nio. Då hade jag sovit åtta och en halv timme. Nästan dubbelt så länge som jag brukar!

Har jobbat hela dagen och när jag kom hem så väntade detta....


Middagen står på bordet...inte illa.....


....och kocken himself....

Var jätteglad över att Peter hade skaffat tillbaka Canal Plus så vi kunde se hockeyn. Den glädjen varade ju inte värst länge. FBK blev ju totalt överkörda av HV ännu en gång. Såg den andra perioden sen gjorde jag något roligare....jag diskade....

Foppa har ju fått en hyfsad start i Modo om man säger så....


Lina imponerade på mamma än en gång när hon lyckades skala en clementin helt själv..den ungen kommer nog inte att bli dret i bet....finns ingenting som hon inte kan själv (enligt henne själv)


...sen dränkte hon dockan i badkaret....

Nu ska jag mejla L.B och fråga om de kan fixa en fin julklänning till Lina. Kolla in deras blogg "Morsan & jag" som finns i min länklista. L. och S. syr massa fina grejer....Väldigt kul idé tycker jag som absolut inte kan sy en rak söm själv.....

Imorgon blir det jobb hela dagen igen men sedan är jag ledig hela helgen. Kan behövas eftersom jag ska baka till Stefans klass, ha litet kalas för Stefan, fixa fram adventsljusstakar och dylikt från vinden, plocka mossa, följa med Lina på kalas och ha gympa....På söndag verkar det som om Glennsan kommer hit och sätter upp listerna också. Gött att få det avklarat före advent.
Beställa tid för klipp och färg ska jag också göra så jag får det avklarat före jul....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback