Skyltsöndag och tränings-måndag...

Pust o puuhhh...
Nu sitter jag här strandad framför datorn efter träningen. Idag var det verkligen seegt och jobbigt och det var jag tydligen inte ensam om att tycka. Alla verkade helt trötta och sega så det krävdes en hel del peppning. Jag skrek så jag fick ont i huvudet. Kan bero liite på att jag körde ganska tufft med dem. Det är ju trots allt i slutet av terminen och då ska det var hårda tag....Jag känner i alla fall att jag troligtvis kommer att få en hel del träningsvärk imorgon...

Igår kom jag faktiskt ut i skogen för att plocka det där lingonriset till adventsljusstaken. Det slutade med att Lina låg och i det närmaste låg och simmade i ett dike.
Vi var nämligen nästan klara med plockningen, jag skulle bara plocka lite granris också, och Angelina hade gått före och ställt sig vid kärran som stod parkerad på kanten av vägen, när jag hör att en cross är på väg i full fart. Eftersom kärran och Angelina stod precis bakom en krök så fick jag panik. Jag skrek för full hals till henne att komma till mig. Hon uppfattade paniken i min röst och kastade sig åt sidan. Tyvärr var det ett stort vattenfyllt dike där som hon plumsade i utan att kunna ta sig upp. Hon blev naturligtvis både rädd och dyblöt men i alla fall inte överkörd....


Nu är den äntligen klar och precis som jag tänkte mig....

Efter det lilla dramat i skogen så knallade vi upp för att ta oss en titt på skyltningen.
Hamnade hos morsan först och där är det så mycket fina grejer just nu att jag skulle vilja köpa allt om jag bara kunde....


Julgranspynt i massor. Ska jag inhanda litegrann och helst något som inte går sönder så lätt. Inser att med Skrållan i huset så kommer inte många julgranskulor vara hela efter jul i år...








Fin fina saker alltihop och det märktes på tillströmningen av kunder. Det var fullproppat mest hela tiden så morsan var mer än nöjd...


Sen var vi hungriga och åt lite kinamat...gottigott...


Knallade upp till torget och där var det inte värst mycket att hänga i julgranen. Angelina fick i alla fall fiska i dammen och här öppnar hon paketet och det första jag får se är...


...den här. Satt visserligen runt halsen på en nalle men ändå...Denna trevliga amulett är nu konfiskerad men nallen älskar Angelina redan...Den heter David och är lila....Amuletten skulle förresten egentligen lysa och blinka men den var trasig...kanske lika bra. Linnéa fick en likadan nalle fast med en amulett där det stod "Kiss me quick". Den fungerade däremot....


Sedan blev det en liten fika på cafét med Glennsan och Linnéa.


Trollungen....

Hoppade in på Alexanders och köpte en ny kajalpenna medans Peter tyckte att det var betydligt intressantare att titta på andra grejer i skyltfönstret...haha...
Fick lite bråttom för jag skulle ju ha gympa ute i Sellre. Körde för säkerhets skull ett styrkepass istället eftersom jag har varit så jäkla "flåsig" igen de senaste dagarna. Det blir nog passande med ett juluppehåll för mig så kanske jag blir riktigt frisk igen...


När jag kom hem så fick det bli glögg och lussebulle. Måste man ju ha på första advent...


Gissa om jag blev glad...INTE...när Peter kom hemsläpandes med de här när jag äntligen har fått bort lite rot i hallen. Där de ska stå huserar nämligen just nu en hel del andra saker....morr....jag kastar väl in skiten uppepå det andra så får han sortera till helgen när han kommer hem. I hallen ska de i vilket fall som helst inte stå! Varför köpte vi inte ett 300 kvm stort hus istället?

Nu ska jag roa mig med att slå in pyttepaket till Stefans kalender. Vet inte ens om jag har tejp hemma. Så dags att fixa detta nu när det är 1:a december om en timme...framförhållning var ordet.....

Lite annat:

Imorgon ska Angelina klippa sig och sedan får det nog snart bli Stefans tur. Jag har bokat tid två dagar före julafton....Peter har också en enorm kalufs....konstigt att alla i den här familjen ska bli långhåriga samtidigt....

Säger bara en sak: Det finns bara en Zlatan. Att bara gå in och avgöra sitt första El Clasico är STORT. Riktigtt STORT! Helt rättvist är han med och tävlar om Guldbollen i år....

Har fått mina nya hallmattor ifrån Jotex idag så nu måste jag dammsuga och skura så att jag kan prova om de passar.....

Fixade en julklapp till Stefan igår. Tusen kvar känns det som....

Näe Tessan sätt fart så du får sova nån gång!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback