Äntligen är helgen över...

...så man kan ta det lite lugnt. Ja ungefär så känns det efter den här helgen. Det har arit full fart precis hela tiden så nu känner jag mig ganska mör faktiskt.

Om vi börjar med fredag-kvällen när jag fyllde år så blev den väldigt trevlig. Vi var sex vuxna och tre barn som tog oss upp till hotellet för lite bowling och mat därefter.

Hade inte bjudit med folk för att få presenter...men det fick jag i alla fall. De här produkterna ska hålla mig fräsch i några år till....Fick jag av Johan och Vera. Vera säljer dessa produkter och jag har lovat att snart hålla ett homeparty hemma hos mig...

Fin blomma fick jag av Jonas och Ulrika....


Vem leder egentligen verkar dessa herrar undra...


Lina studerar sina gulliga bowlingskor...


Det här är så himla fjantigt tycker jag. Att behöva ha dricka och alkohol nere vid borden för att sen springa emellan medans man bowlar...Bara i Årjäng...bara i Årjäng....


Johan och Becka in action...


Jonas softar....


Ska man hinna få med Ulla på en bild får man vara snabb och då blir bilden suddig...

Tror att Jonas vann på killbanan och jag och Angelina vann på tjejbanan. Fast med lite fusk då förstås för Lina använde ju det där stativet. Jag hade aldrig vunnit annars för jag var helt kass.


Sedan blev det mat och Stefan var överlycklig att tacobuffén fortfarande var framdukad...


I väntan på maten...


Jag åt entrecote med klyftpotatis och beställde in den här härliga Irish Coffee´n till efterrätt. Den var lika god som den ser ut...


När vi kom hem var Lina en aningens trött och då kan det hända vad som helst. För det första skulle hon helt plötsligt ha blöja på sig och sedan Stefans keps...


...sen fortsatte hon med mammas BH men då tyckte mamma att det var dags att säga gonatt...

Peter lovade att bjuda mig på en resa till Rom till våren som en försenad födelsedagspresent och det tackar man ju inte nej till. Han hade köpt en blomma han också men den glömde jag att ta kort på. Förlåt mig äslkling!

På lördagen var det bara att masa sig upp för att börja skyffla bort en hel del skräp från vårt garage och förråd. Insåg att jag inte skulle hinna med spinningen så det fick vara för den här gången.
Pappa dök upp också och grattade. Fick pengar att köpa något kul för och det är ju aldrig svårt att hitta saker att spendera pengar på...hihi
Fyllde Morgans STORA kärra till brädden och forslade iväg till tippen. Skulle egentligen ha kunnat fylla åtminstone en halv kärra till men det hann vi inte. Får ta lite småturer med bilen under veckan. Nu är i alla fall de stora grejerna ur vägen. Gött dä!


Lite skrammel är det ju kvar men här ska ni veta att det stod grejer hela vägen inifrån väggen och ut förut...


...nu hittar man ju faktiskt saker här...


Garaget blev ju också gångvänligt...åtminstone till man parkerar alla cyklar...

Höll på att röja i princip hela dagen. På kvällen kom Glenn, Andréa och Linnéa för att se fotbollen. Jag var sååå nervös! Jag hatar sånt där och jag tar det ¨på alldeles för stort allvar. Jag vet.
Som ni alla vet så gick det ju inte så bra då men Sverige var faktiskt bäst i matchen anser jag. Men kan man inte göra mål så kan man inte....Zlatan gjorde i alla fall ett grymt jobb och var bäst på planen. Att Sverige har gjort ett fiasko-kval kan jag inte riktigt hålla med om för det är faktiskt inte så jäkla enkelt att ta sig till ett VM. Vi har blivit så himla bortskämda de senaste åren med detta att vi har svårt att inse fakta. Sverige är ett pyttelitet land med väldigt få proffsspelare och det vi föll på var att vi inte vann de enkla matcher vi var "tvungna"att vinna. Dessutom så spelade vi långt ifrån i den enklaste gruppen. Försvarsspelet har ju funkat riktigt bra men målskyttet har det varit värre med och särskilt med tanke på att Sverige har dominerat i flera av matcherna.
Tycker däremot att det är synd att Lagerbäck har väntat så himla länge med att släppa fram de yndre spelarna för det har blivit en klar förbättring i spelet sedan Safari, Elm, Berg och company har kommit med i truppen. Med tanke på hur bra U-21-landslaget spelade i somras så är det bara en tidsfråga innan vi är med och slåss i både VM och EM igen.

Idag har jag mest städat resten av huset och försökt att få iordning på Stefans rum. Peter har kopplat in TV:n där så han ska sova i sin säng. Han vill helst sova i soffan och det får han inte. Han börjar bli så lång nu att det inte är någon bra lösning för hans kropp. Är rädd att ryggen tar stryk.
På kvällen så har jag haft gympa i Sellre och idag kom det äntligen lite träningssugna folk! Var ganska trött efter passet för jag är fortfarande ganska förkyld och blir väldigt hostig efteråt, men kul var det. Hoppas att det blir ett stadigt gäng därute i fortsättningen...

Nu får jag masa mig i säng för imorgon är det jobb igen...Nattinatt





Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis du okända kvinna i efterhand!



Så kul med bowling, blir sugen på att fixa en bowlingkväll för mig och några vänner... Länge sedan sist.

2009-10-12 @ 07:49:15
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback