TV-möbel på plats!

Åhejsan! Nyss vaknat efter nattning av Lina. Klockan är i alla fall inte tre den här gången så det blev bara en kortare tupplur...
Känns som om jag är lite förlåten idag för det har varit en riktigt lång och stridig arbetsdag. Om man ska uttrycka det på ett försiktigt sätt så har det inte varit helt lättvindigt om man säger så. Hur mycket folk som helst och det har känts som om man aldrig kom ikapp med någonting. Därför stannade jag kvar en stund och dolade med lite grejer. Fyllde på lite saker och plockade undan litegrann samt städade förtsås. Skönt att det är fixat innan imorgon för det känns som om det kan bli ännu mer att göra då....Var inte hemma förrän efter halv nio och vid det laget var jag ganska mör.
Bestämde mig att strunta i pumpen trots att jag var så sugen av två anledningar: först och främst att jag har haft ont i halsen igen hela dagen men också för att jag inte ville att jag skulle bli så sen hem. Jag börjar ju faktiskt klockan sju imorgon. Bra om man hinner hem en stund emellan i alla fall....
Bittan ringde och berättade att det "bara" var fjorton stycken där trots att tjugotvå var uppskrivna. Det där är så nedrans töligt för dem som verkligen vill gå på passet (vet flera stycken). Näe det ska bli så skönt när internetbokningen blir ett faktum efter jul...Då får de som anmäler och skriver upp sig betala ändå om de inte kommer...


Min frukost idag...Hackade kokta ägg med massvis av majonäs. Plus att jag vågade mig på att göra en jordgubbs-smoothie av den naturella yoghurten. Hyfsat gott i alla fall....


Peter tar itu och skruva ihop TV-möbeln direkt efter frukost...En händig man...


Vår nya bilmedlem. Alltså den gula saken därute. Peters nya arbetsbil. Lotta tyckte den var stygg...


Lina vaknade tidigt idag så här sitter hon och kosar sig i fåtöljen och inspekterar pappas arbete...


Bittan hade gjort små spökbakelser idag med pärongrädde i...mmmmumsigt...


Vi har fått in extra lyxig choklad från Läderach i både små och stora chokladkakor i flera spännande smaker. Såhär ska RIKTIG choklad smaka! Inga tillsatser eller annan skit! Köp med som present eller unna dig själv något extra gott. Jag skulle nästan dö just nu för att få tugga i mig en chokladkaka med hela nötter i....




Små choklad-spöken har vi också fått...


...och söta chokladklubbor....


....min favorit...tycker den ä så söt...
Sen har vi ju hemgjorda chokladpraliner också men de kom jag inte ihåg att fota...




Blev väldigt hungrig när klockan började ticka över sju så det fick bli en räksmörgås utan smörgås. Inte så dumt ändå...


Tada...TV-möbel på plats när jag kom hem...blev görbra! Nu ska jag bara hitta roliga saker att ha i hyllorna...



...och TV:n fick sitta kvar i samma höjd som förut och inte på golvet som vissa designers på IKEA tycker...



Stefans nya skor från Tradera anlände idag till hans stoora glädje. Jag tyckte att dessa var horribla första gången jag såg dem men nu har jag övergått till att tycka de är lite fulsnygga...Huvudsaken är att han är nöjd...


Ja det var min dag i stora drag. Nu måste jag nog försöka somna om för jag ska som sagt vara på cafét klockan sju imorgon och då blir det massproduktion av smörgås samt smörgåstårtor....
Ska bli rätt skönt att komma hem i hyfsad tid en fredag för en gångs skull. Stefan ska ha två kompisar som ska sova över efter skatetävlingen och Peter ska jobba med Kulturnatta hela kvällen lång så det blir nog livat. Får se om vi tar en tur och kollar in Lars Eriksson på Folkets hus....

Fick reda på idag att discot på Stefans skola var på fredagen så det kanske blir fest ändå till helgen...jippie!

Gött att FBK ångar på! Utklassning av Modo idag...

Gonatti natti!



Kommentarer
Postat av: Anette

Åhhh va kul med spökbakelser och lite nytt godis. Älskar o köpa hem lite sånt till småttingarna. Får nog kila in till er under veckan o inhandla lite.



Kram Nettan

2009-10-26 @ 08:12:58
URL: http://ajaonettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback