Sköna söndag

Ojojoj vad gött jag sov inatt. Tyvärr sov jag liite för länge så ryggen var långt ifrån OK när jag vaknade, men inget som lite stretching inte kan rå på. Peter hade lagat en god frukost och jag unnade mig ett par knäckebröd med kokta ägg.
Nu har jag suttit och kollat tider med pendeltåget till Rotebro från Stockholms central. Tar bara drygt tjugo minuter så det är nog inga problem....Måste börja tänka på packningen. Ja min packning är inga problem. Värre med Angelinas som ska bo hos mormor i två dagar...

Har också kollat in You Tube efter nya coreövningar. Finns hur mycket roligt som helst och ikväll blir det nog något nytt att testa på gruppen ute i Sellre ikväll. Man måste förnya sig undan för undan. Många gummibandsövningar finns också på Jose Nunez blogg som jag följer ivrigt. Det är inte så svårt att hitta inspiriation om man bara letar.

Ute är det regn och rusk så jag antar att det återigen blir en innedag med tvätt och städning på schemat. Orkade inte dammsuga och skura igår så det har jag kvar tills idag....

Trist att FBK förlorade igår och bröt sin fina svit på 24 vunna hemmamatcher i rad. Man hade inte heller förlorat mot Luleå hemma i Löfbergs Lila på nästan fyra år! Nåja, sviter är till för att brytas och det är ju bara att hoppas att de snabbt påbörjar en ny svit. Nu anländer ju Lee Goren till ´veckan också. Ska bli intressant att se vad han kan tillföra laget.

Kollade på "Little miss sunshine" igår och det var en riktigt härlig feel-goodfilm. Som vanligt på TV4 blev man ju ganska irriterad på avbrott för först nyheter och sedan typ 3000 reklamavbrott. Brukar alltid i regel springa iväg och göra annat under reklamen men nu satt jag still och verkligen tittade på vad de visade. Jo igår var majoriteten av reklamen inriktat på vårt kolesterol. Hur många Becel, Omega 3 samt viktminskningsreklamer visades egentligen under filmens gång? Många, många...Antagligen för att de har räknat ut att typ halva Sveriges befolkning sitter framför TV:n trötta och dästa av alltför mycket mat samt en hel del chips och godis och vill ge dem dåligt samvete och få dem att börja ett nytt liv på måndag...

Vad det gäller mig så har jag fuskat lite under helgen. Slank ned några godisbitar igår också men jag har absolut inte frossat på något sätt. Det är den vanan jag måste bryta. Jag kan inte tänka mig ett liv helt utan godsaker men jag vill ha kontroll över mitt intag. Kunna äta litegrann och sedan är det bra och inte glufsa i sig tills påsen är tom.

Näe nu får jag göra något vettigt innan hela söndagen rinner iväg. Ska ju ha gympa ikväll också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback