Äntligen igång!

Yes nu har man tränat dubbelpass så nu befarar jag att det blir knivigt att ta sig upp ur sängen imorgon bitti. Känner redan hur träningsvärken letar sig på alla möjliga ställen. Ajajaj...
Har varit fruktansvärt nervös hela dagen. Det är jag alltid inför en ny termin men idag var jag det mest för att jag kände mig så himla oförberedd. Sånt hatar jag. Skivorna jag skulle använda har det krånglat så in i vassen med så de fick jag klara en timme före passet skulle starta. Puh....Har inte hunnit träna nere i gympasalen som jag hade tänkt och inte hunnit att bygga upp stationerna till cirkelträningen. Allmänt oförberedd alltså. Men det ordnar ju sig oftast till slut ändå.
I år så har jag ju beslutat mig för att köra dubbelpass men det är enbart för att jag själv bestämmer hur mycket jag vill träna på cirkelträningen. Skulle aldrig fixa två pass på raken.
Styrka i grupp var först och det var riktigt jobbigt. Man behöver inte en massa tunga vikter och skivstänger för att man ska bli helt slut. Det räcker med lite gummiband, hantlar och naturligtvis den egna kroppen som vikt.  Man blir liksom gött trött i kroppen efter ett sådant pass och man hittar muskler man inte trodde fanns.

Cirkelträningen var görspännande att genomföra (och nervöst). Tog inte så lång tid att bygga upp ändå och jag själv blev väldigt nöjd. Visst...vissa övningar ändrar jag kanske lite på men på det stora hela så funkade det bra. Hinderbanan var jag mest nöjd över. Blev lite "boot camp" över det hela. Alla var ordentligt trötta efteråt och vi körde inget tredje styrkevarv eftersom det var första gången. Det är onödigt att ta i så man spyr på första passet...hehe...

Nu är man i alla fall på gång och det känns sååå gött efter den här slöarsommaren. Nu hoppas jag att det kommer ännu fler nästa vecka. Gå in på www.arjangsgf.com och kika om det finns något som passar just dig!

Missade ju hockeypremiären idag och det var ju förstås lite surt eftersom den sändes på SVT och allt. Är i alla fall glad över vinsten.....


Anna Anka är ett hett samtalsämne nuförtiden. Jag har missat programmet men läst om henne och hennes uttalande i tidningarna. Hon verkar ju ärligt helt jäkla puckad. Vad är det egentligen att bry sig om? Det fattar ju vem som helst att hon inte kan ha alla verktygen i lådan.
Dessutom misstänker jag att hon ljuger om sin ålder. Enligt uppgift är hon trettioåtta. Tycker att hon har väldigt mycket rynkor för att vara i den åldern. Ser snarare ut som femtio tycker jag....
Det värsta är att människan har barn. Hoppas att de har en bra nanny som de spenderar mycket tid med så de slipper att uppfostras av en människa som har åsikter som hör hemma på stenåldern.

Har varit en aningens seg idag efter helgens bravader och trodde in min enfald att det skulle bli lugnt på jobbet. Tji fick jag så det var bara att hugga in. Imorgon däremot är jag ledig och det ska bli riktigt gött.

Nu ska jag läsa andra bloggar och sedan klippa till en massa klippkort och medlemskort. Jätteroligt! INTE!

Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback