Nu är hösten här...

Brrr va kallt det börjar bli...kanske dags att sätta på lite värme. Tror knappt att jag har haft på den sedan i mars/april någon gång. Peter hade på den för någon vecka sedan men då stängde jag snabbt av. Snålisen Terése! Närå, mest stängde jag av för att det redan var så jäkla varmt, men har man en frösen göbbe så har man. Tänk vad mycket energi vi sparar nu på vintrarna när han är i Norge halva veckan. Här hemma går jag och barna i raggsockar och varma tröjor och huttar...hehe....jag är i alla fall inte lika snål som damen ifrån Årjäng som var med i Värmlandsradion imorse. Hon hade bara nio grader inne för hon ville inte sätta på värmen förrän första oktober! Jag tror allt att jag drar igång pumpen ikväll jag...Det finns faktiskt en annan anledning varför jag drar mig för det hela in i det längsta. Vår luftvärmepump är nämligen trasig. Några lager eller nåt och låter högt som fan hela tiden. Nu blir det ju riktigt illa när man har sluppit höra på skiten en hel vår och sommar. Får hoppas att de kommer snart och fixar den....

Idag har jag varit ledig och började dagen med att försova mig litegrann. Hade nämligen somnat med lampan tänd och inte ställt alarmet eller något, men eftersom det bara var Stefan som skulle iväg så var det ingen fara.


Kallt som satan var det i alla fall och jag fick faktiskt skrapa bilrutorna för första gången den här hösten. Som vanligt hade jag ingen skrapa så det fick bli att ta ett CD-fodral till hjälp (as usual)....



Såhär sleten å trött å frösen var jag....


Hämtade Angelina hos mormor och sedan for vi hem och lekte en stund med dockskåpet. Det älskar hon när man är med och leker....
Sedan tog vi en tur till Töcksfors. Skulle kolla om det hade kommit in några fler höstnyheter på skofronten för sist jag var där hittade jag inga stövlar som jag ville ha. Mina gamla stövlar är på upphällningen känner jag. Får skitont i både fötter och vader när jag har gått en stund.


Hittade de här till ett bra pris på Eurosko. Väldigt sköna och verkade varma också. Vet inte om jag med mina korta, tjocka ben ska ha sådana här som går över knäet men det är ju ganska praktiskt när det är kallt och man vill ha tights.



Angelina ville kolla fiskar...


Sedan fick det bli dagens på Joès Diner: fiskgryta med potatis. Jättegott!


Lina spanar på utsikten...



Handlade på Maximat och Angelina skulle prompt hålla i yoghurten som hon valt ut. Ni ser själva vad som hände...



Lina tyckte att tortellini var mycket godare än fiskgryta...


På eftermiddagen hade jag ju lovat att vicka för Camilla på step up-en så Angelina fick åka till brorsan.
Var som vanligt väldigt nervös (som jag alltid är när jag känner mig litegrann oförberedd) och det blev ju inte bättre av att C. (själv instruktör) dök upp. Ville bara försvinna då...Jag avskyr verkligen att köra pass inför andra instruktörer! Det får mig att känna mig så himla osäker. Det är då jag måste tänka som jag alltid tänker när det är något som jag tycker är asjobbigt: "Du överlever. Det är bara att hoppa". Det brukar funka. För hur noga är det egentligen om det blir lite fel här och där? Inte alls egentligen...
Klarade mig igenom passet ganska bra faktiskt och det var jobbigt som tusan! Slapp i alla fall att ha ett pass till och det vete katten om jag hade orkat. Känner att jag har tränat nog nu för ett par dagar framöver...


Kvällsmat: Inget svårt val när man har mammas "kake". Lite varm med smör, ost och apelsinmarmelad förstås...

Nu ska jag ta en lång, varm dusch och krypa ner bredvid Angelina och alla katter som ockuperar sängen...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback