Halleluja!

Datorn funkar igen! När Peter kom hem i eftermiddag så var datorn nämligen helt knäpp. Den verkar inte helt OK heller just nu men Internet funkar åtminstone! Usch vad databeroende jag är! Men jag sitter väldigt mycket hellre här än  tittar på något skitprogram på TV. Jag blir rastlös av att titta på TV om det inte är något som är väldigt intressant. På Internet kan jag ju sålla bort allt det tråkiga.

Peter och Stefan har varit och tittat på FBK-Detroit och jag har varit hemma med Lina hela eftermiddagen. Har inte haft någon energi alls. Sorterade bort en hel sopsäck med skor dock som bara stod och skräpade i skåpet. Varför spara en massa skit?

Fick lust att sjunga lite "Lipps" på X-boxet (väldigt smart när man är förkyld och hes) och vrålade igång med "Bleeding Love" med ljudet typ i bott. Då ringer det.
- Hejsan det är närmaste grannen.
Oh shit tänker jag.
- Du får inte ta illa upp...börjar hon
O neeej va pinsamt, hinner jag att tänka. Nu kommer hon att be mig att sänka ljudet eller något. Skäms som en hund...Jag är snart tretti och kan inte sköta mig.
-...men jag undrar om jag får köpa lite plommon av dig.
Jag blir så paff och vääldigt lättad så jag nästan vill ge henne hela plommonträdet.
Försäkrar henne om att det är bara att ta hur mycket hon vill men jag återgår för säkerhets skull inte till sjungandet. Leker med Lina och hennes dockskåp istället....

Tips för er som gillar träning och vill läsa en bra blogg: Kolla in Jose Nunez blogg som jag har upplagt i min länklista. Han har nyss börjat att blogga men han skriver många tänkvärda saker och är inte rädd för att ha åsikter. Dessutom lägger han ut en massa roliga övningar som man kan göra hemma.
Hade Jose som instruktör på Aerobox-kursen som jag gick för två år sedan. Riktigt skön snubbe som vurmar för all funktionell träning.

Imorgon ska jag med Angelina till BVC så läkaren får kolla upp lite med hennes torrhosta.

Bittan hade fått tag på en himla massa roliga smörgåsrecept så jag beställde en hel del kuliga grejer tills imorgon. Då ska det bli smarriga smörgåsar! Kom och köp!


Apropå smaskigt...Bittan gjorde hallon-cupcakes med creme cheese-topping på idag! Var bara tvungen att smaka och det var ljuvligt gott! Inte undra på att jag är fet!


Såg en aningens piggare ut imorse....


...än igår men det var jag absolut inte. Måste ha med sminket att göra....


Dagens förolämpning: En kund frågade om jag var norsk...

Har upptäckt att jag inte har öppnat varken HM-katalogen eller La Redoute-katalogen överhuvudtaget och det är många veckor sedan de anlände. Vad har hänt? Ska åtgärdas snarast...

Färjestad förlorade förresten men det kom väl inte som någon skräll kanske....

Mats Sundin slutar med hockeyn. Inte heller det värst oväntat. Han har ju mest spelat poker och golf de senaste åren och enbart hoppat in när det roliga har börjat i NHL. För mig kommer alltid Sudden att vara större än Foppa och det kan ingenting ändra på. Jag var elva år när han sköt segermålet i VM-finalen 91 och Sverige tog guld. Mats var kung redan då och har alltid varit. Synd bara att han aldrig fick vinna Stanley Cup....

Nu har hockeyfolket kommit hem så nu ska jag också kojsa. Nya tag imorgon....Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Sjunger man bara tillräckligt högt så slipper man trädgårdsarbete??

2009-10-01 @ 23:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback