Jag har en "pinne" i pannan...

Pust o puh! Nu börjar energin ta slut på allvar känner jag. Det har varit en låång dag känns det som och jag är lite orolig för att det blir en lång natt också. Angelina har nämligen ont i öronen. Det började efter att vi var i badhuset ikväll och ungen var helt hysterisk när vi kom hem. Vet inte om hon har vatten i öronen eller om det är något värre. Hon är ju ganska snorig och så...Fick ge henne lite Alvedon och då släppte det men det tog väldigt lång tid innan hon somnade och nu hör jag att hon gråter igen...Måste kolla....

Ja usch ja...gav henne lite nässpray så kanske det blir bättre...pallra upp sängen brukar ju också vara bra så det får jag nog försöka med. Det var så himla längesedan hon var sjuk så någon gång kommer det ju.

Imorse vaknade jag av att hon hade kissat i sängen, utan att själv märka det. Har aldrig hänt förut. Tyvärr var det vår säng hon kissade i så då blir det genast lite mer jobb.
På jobbet var det ganska lungt och skönt idag så jag befarade att det skulle bli en hel del städning. Klarade mig undan till viss del eftersom jag fick en smörgåstårta att göra i sista sekunden...hihihi..

Vid femtiden åkte vi upp till simhallen och träffade M. och E. för att bada. Som Angelina hade väntat på det! Hela sommaren har hon frågat om vi inte ska åka dit. Hon var i total eufori där i vattnet och tösera härjade en bra stund. Angelina gick till och med med på att sitta i bastun men sedan råkade jag nämna något om att hon skulle få glass efteråt och sedan var det kört förstås...

När vi kom hem var hon helt slut och så började det där med öronen. Hon bara grät och skrek hela tiden och gud vad man känner sig maktlös då. Tur att hon är så stor nu i alla fall att hon kan tala om vart det gör ont....

Hann att laga lite mat trots allt och denna enkla rätt blev jag inspirerad av när jag läste på förpackningen till ruccolasalladen på jobbet idag. Färsk tortellini med ruccola, körsbärstomater, olivolja och peppar. Jag twistade till det lite med fetaost och becontärningar också. Var urgott och gick snabbt som ögat så detta blir det nog fler gånger...


Jättetrött och ledsen Angelina



När Alvedonen hade verkat så ville Lina kosa och leka med Skrållan som är hennes nya älskling. Här leker hon med kamerabandet när jag tar kort....Sötiskatt!


Kollade andra halvleken av Malta-Sverige och det var verkligen ingen höjdare. Vilken jäkla tur att den där maltesen fick för sig att göra självmål för svenskarna hade aldrig fått in bollen som de spelade. Tänk va lustigt att det kan skifta så från dag till dag...
Det bästa var ju att Albanien spelade 1-1 mot Danmark så nu ser läget ganska bra ut ändå...VM-drömmen lever vidare....

Tittade lite på Idol också. Tvärtemot alla andra (verkar det som) så tycker inte jag att de där uttagningsprogrammen är värst intressanta. Jag tycker mest att det är jobbigt med alla tondöva, fjantiga, noll självkritik-människor som är med. Angelina tyckte dock att det var hysteriskt roligt och därför tittade vi på halva programmet. Tycker att Idol börjar kännas hemskt uttjatat överhuvudtaget. Det som stör mig mest är att de för varje ny säsong säger att de ska hitta någon "rockigare" idol. Fråga: Vad spelar det för roll när de ändå bara får spela in skittrista smörballader om de vinner? Näe...skriv en riktigt bra vinnarlåt till att börja med...

Som sagt så var Lina väldigt svår att få i säng. Hon kommer alltid på att hon är "humlig" (hungrig) också precis när det är dags att sova. Något irriterande vana....
Annars är hon inne i en så go period just nu. Hon pratar hela tiden och har blivit så duktig på en massa saker. Att klä sig själv till exempel. Idag hjälpte hon mig att plocka ur diskmaskinen. Hon är i stort sett blöjfri (med vissa undantag nattetid) och klarar att gå på toa helt själv. Stolt mamma är jag!
Just för tillfället har jag en fruktansvärd hemsk hy-period och får finnar och pletor överallt. Är inte det typiskt när man har dragit ned på sötsaker så säg? Tror att det beror på den totala avsaknaden av sol i sommar.
Angelina pekade på en stor finne i ansiktet på mig och frågade med stora ögon:
- Vad har du där mamma?
- En finne.
-Jaha....(lite funderande sen pekar hon sig själv i pannan)
- Se mamma jag har också en pinne där.
Haha hon ä för rolig...


Jippi för självhäftande frimärken säger jag! i alla fall när man ska skicka ut typ hundra brev. Det räckte med att jag fick sitta igår kväll och slicka på kuverten. Att man blir torr i munnen är ingen överdrift...Dessa breven ska skickas till medlemmar i gymnastikföreningen imorgon och sedan ska jag ta itu med det roliga...att fixa klart passen istället. Ser jag fram emot...


Jag gillar just nu:
att golftävlingen som blev inställd i söndags kommer att bli av om två veckor istället, och då är jag faktiskt ledig. Jippi!

att det är torsdag imorgon och att Peter kommer hem

att jag får en nyckel till förrådet i lilla gymnastiksalen så att jag får mer grejer till cirkelträningen...

att jag inte har varit sugen på varken godis eller något annat sött på tre hela dagar...

att Lina snart får öppna sina paket (ska slå in dem först)

att det verkar bli fint väder i några dagar framöver (kanske kan klippa gräsmattan då?)

att jag snart ska gå och lägga mig i nybäddad säng...

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback