Nu är det officiellt!

Jag är troligtvis sämst i världen på att baka! Jag skulle hjälpa Stefan att baka rulltårtor och inte ens det fixade jag trots att det tydligen skulle vara så lätt! Bläää va tröttsamt!


Bakning pågår allt är frid och fröjd...


Ser fortfarande bra ut...


Vad hände? Visserligen så såg det inte riktigt så illa ut ifrån början för på den här bilden så har Stefan varit där och ätit men den sprack helt enkelt när den skulle rullas...Troligtvis blev den för tjock...smakade gott i alla fall men det var en klen tröst...Försökte en gång till med tunnare smet...men icke...blev något bättre men inte bra...Sen gav jag upp....Jag HATAR att baka! Tur att det finns yrkesfolk som gör det åt en...

Annars så har det varit en bra dag...ja förutom i morse då när jag gick in till grannen för att släppa ut katten (jag är kattvakt när de är på semester) och upptäckte att han hade bajsat på heltäckningsmattan. Inte så kul förstås...

Har fått den fula ovanan att jag dricker kaffe på morgonen (har upptäckt hur pigg man blir direkt) så idag blev det inköp av kaffe och snus innan jag for iväg med Stefan till skolan. Koffein och nikotin. Fin snart på dagen eller hur?
På jobbet var det lagomt mycket att göra så det flöt på bra.
Sedan var det dags för mig att äntligen klippa bort det tjocka barret. Som jag har väntat! Lina fick vara hos Lotta så länge....

Superkort blev det denna gången. Precis som jag vill ha det. Är sååå nöjd!



Efteråt hämtade jag Lina som var med familjen Andersson-Broms nere på Tingevi. Just då och antagligen för att jag inte hade med någon jacka eller ens tröja så bestämde sig vädret att byta till vintervindar, Brr va jag frös men fick snällt vänta tills Lina hade tuggat i sig två korvar innan vi kunde åka hem.

Kvällen har som sagt ägnats åt misslyckad bakning och nu är gårdagens städning förgäves...
Efter att jag fick ungarna i säng så har jag suttit och nästan skrivit klart artikeln till Årjängsportalen så det är därför jag är så sent uppe. Works krånglar hela tiden så jag får säkert skriva om det igen...
Nu är jag i alla fall dödstrött så nu ska jag bara hänga min arbetsrock på tork och sedan krama kudden. Imorgon väntar en minst sagt hektisk dag så jag behöver nog lite energi.

Avslutar med en bild på Lina och Skrållan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback