Seeeg i hela kroppen...

Japp nu har jag då kommit hem ifrån mitt dubbelpass. Börjar att bli van träningsvärken nu. Har haft den konstant sedan förra måndagen. Nu är jag mest bara seeg i musklerna. Men jag måste säga att jag har lagt passen i rätt ordning för efter styrka i grupp är jag sådär slö i musklerna och sedan när cirkelträningen börjar så kan man sprätta igång kroppen igen.
Idag var det lite fler folk på första passet men lite mindre på andra så det jämnade ut sig. Vart är alla? Nu är det hög tid att komma igång! Hösten går kanonfort och sen är det jul....

Måste berätta lite om golftävlingen i lördags. Det blev minst sagt en minnesvärd runda. Inte för att jag spelade någon drömgolf (tvärtom faktiskt) men för en rad dråpliga händelser i vår boll. Redan på första tee så hamnade vi i batalj med en huggorm. En järnåtta var inblandad också, mer säger jag inte....
På hål nummer två drattade E. i vattnet. På hål nummer tre kom nästa batalj med en ännu större orm och en putter blev sned efter den incidenten. Herregud vilken start! Det var många skratt kan jag lova!
Sedan var det lugnt ett tag tills vi kom till hål nummer tolv där jag nästan alltid slår bollen rakt i den stora tallen som står där. Den här gången trodde jag faktiskt att jag skulle kunna slå förbi men inte riktigt...jag ser att bollen är på väg dit och skriker till mina medspelare: "Där ser ni!" men bollen smiter på sidan och fastnar istället mitt i en enbuske! Så var det med den saken...Hade med andra ord varit bättre att träffa tallen....
Lite skönspel bjöd i alla fall C. på när han tjongade iväg bollen mot flaggan ifrån 120-130 meter....


Hyfsat inspel om man säger så...

Jag spelade som en kratta och hade ett till två slag för mycket på vartenda hål. Det var bara de fyra sista hålen som funkade någorlunda och det är så dags då att börja spela bra. Näe nu lägger jag golfklubborna på hyllan för den här säsongen och hoppas på ett mycket bättre år nästa år....
Men en jättekul och minnesvärd runda blev det i alla fall...



Igår såg jag och Peter äntligen "Män som hatar kvinnor" som typ de sista i Sverige som inte redan har sett den...
Jag har ju inte heller läst Stieg Larssons böcker så jag har verkligen inte haft en aning vad all uppståndelse har handlat om. Trodde nog innerst inne att hela grejen var väldigt upphaussad så jag väntade mig mer en film i Beck-stilen. Ojojoj vad fel jag hade...Den var ju riktigt, riktigt bra! Jag satt (eller snarare låg) som fastnaglad ifrån början till slut och på slutet var det så spännande att jag trodde att jag skulle pinka på mig.
Lisbeth Salander kan ju vara en av de mest komplexa och fascinerande rollfigurer som någonsin har gjorts i svensk film och Noomi Rapace är ju helt makalöst bra i rollen. Nu vill jag bara se nästa film som går på bio nu. Undrar om den kommer hit snart för då ska jag absolut se den!

FBK på rätt köl igen och vinst mot Timrå. På onsdag spelar de mot Detroit och då ska Stefan och Peter dit och titta. Då får nog jag och Lina ha lite myskväll...


Hade några bilder från cafét på nya grejer. Här pralin med smak av exotiska frukter...


Petit fourer (antagligen felstavat) med mjölkchokladtryffel och jordgubbar...väldigt smaskiga....

Eftersom jag har suttit ytterst lite på internet den här helgen så ska jag nu läsa ikapp lite bloggar sedan ska jag öva inför step-passet imorgon innan jag lägger mig. Känns som om det kan behövas...

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback