Tur till Arvika....

...fick det bli direkt på morgonen idag. Skulle iväg och hämta Linas pass men vi var ju naturligtvis där för tidigt eftersom vi körde Stefan till skolan före. Kollade om Nordells var öppet men icke. Inte heller McDonalds så då fick det bli Seven Eleven...


Fin frukost. Kaffe (som smakade skit) och korv med bröd till Lina....


Sedan fick vi vänta lite till utanför polisen innan klockan var nio. Hämta passet gick ju snabbt och sedan styrde vi kosan mot Nordells igen....


Lina fick gå direkt på desserten medan jag åt frukost. Har aldrig varit på Nordells förut men det var mysigt. Cappucino kunde de dessutom ordentligt (vet jag sedan förut eftersom jag och Bittan gick baristakursen med dem) och smörgåsen var jättegod. Bara plus....

Sedan fick vi vänta igen eftersom affärerna inte öppnade förrän tio. Skulle passa på att köpa födelsedagspresent till E. eftersom Lina ska till henne på kalas till fredagen.
Fick ett bevis på hur lätt det är att hålla koll på folk via Facebook. När jag stod på leksaksaffären så ringde J. som hade sett på Facebook att jag var i Arvika. Hon undrade om jag kunde köpa med en hylla från Jysk. Knallade dit men hyllan var redan slutsåld.


Angelina var minst sagt fascinerad av Fågelmannen (eller Grodmannen som jag envisas att kalla statyn).


Kom hem igen vid halv tolv och då var det dags för Lina att prova fingerfärgen hon köpte....


Kladdigt värre men väldigt kul!



Såhär blir det när man går långt i för trånga skor...Härliga blodblåsor upptäckte jag på mig själv imorse...


Till sist: Angelinas fantastiskt roliga passfoto. Jag skrattar varje gång jag ser det fast det egentligen inte alls är kul. Se skräcken i hennes ögon! Att hon gapar så beror på att hon gallskriker....men det dög och jag tänkte INTE släpa henne upp i stolen igen....

Nu har jag ägnat lite tid åt att städa och ska snart fara ned till musikskolan med bastrumman som Peter lånade på nationaldagen. Den står liksom lite ivägen...
Ska köra barnbilstolen och lite annat till Andréa också när jag ändå håller på. Det börjar ta sig lite....
Sedan måste jag nog klippa gräsmattan också innan den är högre än huset. Det är ju faktiskt väldigt varmt och skönt ute så jag har inga ursäkter att slippa. Toaletterna ska också städas innan dagen är slut så ska jag hinna allt detta så är det bäst att jag avslutar nu...hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback