Fly förbannad!

Kom hem ifrån min arbetsdag och vad mötte mig? Jo mitt i gatan låg min ena toffel!! Började ana oråd och värre skulle det bli...


Vardagsrumsbordet. Fullt med glasspapper, tallrikar, chokladbollar (under bordet oxå) plus en glasskartong med fyra glassar kvar som låg och flöt...bara att kasta!


Köket. Korv, smör, ketchup, korvbröd, påskmust utan kork...


Stefans rum. Utspilld påskmust och skräp full hela golvet...


Inte ens tavlorna fick hänga kvar...


Detta var min salladskål


Krossad plattång


Trasiga hörlurar

Hade jag drabbats av inbrott? Nähädå...Det räckte att lämna Stefan och ett gäng kompisar ensamma i några timmar och mitt hem förvandlades till en knarkarkvart. Gissa vem som flög i taket och gissa vem som fick städa grundligt!!!!

Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan grisa ned så överhuvudtaget och sedan bara lämna allt och gå! Över mitt förstånd med tanke på att jag i hela hans liv inte gjort något annat än att försöka nöta in att han ska plocka bort efter sig!
Jag var så arg så jag var tvungen att ta två huvudvärkstabletter efter mitt lilla utbrott...Inte nyttigt att vara så arg...

Jag gjorde fullständigt klart att om detta upprepar sig en gång till så blir det fullkomligt kompisförbud när han är ensam hemma i fortsättningen. Han städade i alla fall ordentligt och bad om ursäkt så vi får hoppas att det gick in vad jag sa...

Fråga: kommer jag ens att överleva tonårstiden???


Idag fick det bli lasagnette till middag. Köpte lite skeptiskt feta-ost på ICA som var på extrapris för 14.90:- och blev glatt överraskad. Den var jäkligt god! Borde egentligen hamstra lite för den är svindyr annars...

Lina var riktigt trött efter sin första dag på dagis på länge så hon somnade väldigt snabbt idag...
Eftersom jag har haft känningar i benhinnorna efter promenaden igår (även skavsår) så skippade jag både cirkelträning och promenad. Ville helst inte göra någonting men jag drog fram crosstrainern igen. Det var alldeles för längesedan sist. Orkade med väldigt bra ändå idag faktiskt och körde mitt 45-minuterspass i riktigt bra tempo.
Crosstrainer-film för idag blev Kingpin. Funkade bra för den är så jäkla rolig!


Så nu är jag sådär svettig och röd om kinderna igen....

Har suttit på Facebook och chattat lite med Frida här på kvällskvisten. Hon kom ju tyvärr inte i påsk så vi får hoppas att vi får tillfälle senare under våren att ses....Blir ju alldeles för sällan tyvärr.

Näe nu får det bli sängen för jag jobbar för ovanlighetens skull förmiddag imorgon trots att det är torsdag. Anledningen är att Peter jobbar fredagar i några veckor framöver...Aptrist tycker jag...
Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback