Deprimerande studie



Hörde resultatet  på radion av en av alla studier som görs all the time. Denna var inte till min fördel om man säger så. Studien sade sig ha hittat samband mellan längd och hur mycket pengar man tjänar. Långa personer har tydligen bättre lön än korta. Detta gällde både män och kvinnor tydligen. Detta förklarades med att långa personer troligtvis utstrålade mer pondus. Jaha ja...det var ju kul att höra för mig som mäter knappa 160 centimeter i strumplästen....som om inte detta skulle vara nog så har man forskat fram att långa personer dessutom har en högre intilligensnivå än korta. Det kan ju förklara då varför de har högre lön också...

Nu känner jag mig både fattig och dum...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback