Konsert med Georg Riedel och Rock Band

På lördagen styrde vi kosan mot Karlanda kyrka eftersom Stefan skulle vara med på en konsert med skolan. Konserten hette "Hujedamej" och ingen mindre än mannen bakom Pippi och Emilsångerna (bland annat)Georg Riedel medverkade på kontrabas. Ganska så häftigt faktiskt. Tänk vilken låtskatt han har tillverkat i sina dagar! Sånger som i stort sett alla barn och vuxna i hela Sverige kan varenda textrad av.
Sexan skulle stå för kaffeserveringen efteråt så medan barnen övade lite innan så fixade vi nere i församlingshemmet.


Hela barnkören med "Prussiluskan" som körledare.


Två duktiga solister


Söta Freja sjöng sista versen i Lille Katt med bravur...


Fattig bonddräng framfördes av ett gäng killar och Bo Kylander


Georg Riedel vid kontrabasen. Alla medverkande musiker var verkligen jätteduktiga och det var en ren njutning när de spelade ledmotivet till Bullerbyn tillsammans...


Försökte att få med Stefan på bild men han stod som vanligt längst bak (mitt i kyrkfönstret). Sen glömde jag naturligtvis att ta en bild av honom efteråt. Han var jättefin i sin Emil-utstyrsel med mysse och bysse...hihi...


Linnéa blev en aning uttråkad på slutet...Hon hade ju sett konserten kvällen före också...

Efteråt blev det kaffeservering i församlingshemmet. Tyvärr valde många att åka hem direkt efteråt men klassen fick ändå ihop ungefär 3000 kronor till skolresan....

När vi kom hem så kikade vi in hos grannen och fick titta på hennes alldeles nyfödda son. Gissa om det blev en överraskning eftersom hon hade tagit reda på att det skulle bli en flicka!!! Han var ungefär lika stor som Angelina var när hon föddes men jag kan inte tänka mig att hon någonsin har varit så liten och späd....Ett riktigt litet söt-troll med kolsvart hår är han i alla fall...

Jag drog vidare till Jonas och Ulrika medans Stefan påbörjade sin videovaka med två kompisar.
Vi åt massa god grillad mat med tusen tillbehör och efteråt provade vi Rockband. Jag skrålade mest förstås. Trummorna sög jag på så det fick bli mikrofonen istället.


Peter rockar fett


Jag slurpar rödvin. Har faktiskt börjat gilla detta...trodde jag aldrig...


Jonas har fått låna micken en stund...

Innan vi gick hem så kollade jag in Jonas nya båt och den har jag nu bokat plats på i sommar...haha...
Var hemma vid tvåtiden och då var jag så trött så trött...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback