Kvällspromenad

Min käre sambo har så smått börjat klaga över sin växande "göbbemage" (den är verkligen minimimal trust me...) så han har haft på förslag att vi ska börja promenera tillsammans. Idag tog jag tillfället i akt och föreslog att vi skulle gå ut en runda. Hade svinont i mina ben efter arbetsdagen men det struntade jag i. Kände själv att jag behövde lite frisk luft. Det blev en tur runt Strand. Gött men lite kyligt...

Igår köpte jag hälkuddar till skorna och idag testade jag dem i arbetsskorna. Resultat: Har inte haft så ont i både fötter och ben på länge som jag har haft idag. Tror att jag blir tokig snart! Nu får det bli en tur till Åmål och prova ut riktiga inlägg! Att jag har ont i benen beror nog antagligen på att det börjar bli varmt på jobbet och då svullnar ju mina ben. Ifjol hade jag stödstrumpor så ofta jag kunde så det får det nog bli nu också. Är ju inte så kul när man har så ont att man knappt orkar stå när dagen är slut...

Nu har Peter beställt nya delar till centraldammsugaren så jag slipper att köpa en ny. Gött de! Hoppas att det blir någon ordning på den. Idag hade han dammsugit och skurat, vilket var mer än välbehövligt. Har ju knappt varit hemma den senaste veckan men skitigt blir det ändå konstigt nog...

Till helgen verkar det som om vi blir barnlediga. Lina ska följa med mormor till Sunne eftersom Peter ska på datortomografi i Karlstad och jag jobbar. Ska försöka ta premiärgolfrundan på söndag. Längtar snart ihjäl mig! Måste bara putsa klubborna först...

Igår kväll hade vi möte med ÅGF och försökte att pussla ihop ett schema inför hösten. Det är som att lägga ett jättepussel varje gång och man blir helt slut i huvudet av det. Vi får in några nya instruktörer och det gör att vi kan dela upp passen. Jag ska till exempel dela på cirkelträningspassen med Å. och R. och det innebär att jag inte behöver ha så många pass i veckan. Kommer att dela både gympan och även pumpen så det blir gött. Då kanske man hinner att gå på andras pass istället...Jaja det är många turer innan allt är klart men å andra sidan så är det några månader kvar. Sommargympan startar i alla fall vecka 21 uppe i parken. Det ska jag vara med och ha några pass i alla fall.

Näe nu är det snart nattadags för det blir en lång arbetsdag imorgon också. Kommer en buss med 48 personer strax efter tio imorgon så då får man vara på alerten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback