Tillökning

Igår efter att jag bloggat klart så satte jag mig ned för att titta färdigt på den sista delen av Saltön men jag hann aldrig klart för plötsligt kom Lizzie (katten) skrikande som en vettvilling och jag förstod att det snart var dags för henne att pressa ut sina kattungar. Gjorde iordning en låda snabbt som attan men naturligtvis ville hon inte ligga i den. Inte blev det bättre av att Skrållan (den andra katten) jagade efter henne hela tiden. Fick helt enkelt slänga ut Skrållan för att få lite lugn och ro...trodde jag...
Hela natten fortsatte katten att skrika och snurra runt överallt. Upp i sängen, kurade ner sig mellan mig och Lina, under täcket och så höll det på. När jag skulle upp så kändes det som om jag hade sovit i typ tio minuter....Lina var också trött som hell och vi höll på att aldrig komma iväg...

Fullt upp på jobbet idag och vi fick våra nya Cola-kylar. Jag tycker uppriktigt synd om den tanige killen som fick äran att baxa ut den gamla kolossen. Ja vi fick ju hjälpa till förstås men innan vi var ute med den så trodde jag ärligt talat att han skulle tappa hela schabraket över sig. Vi fick dessutom kalla in en norrman som satt där för att få upp den sista biten på bilen. Jag trodde mina armar skulle gå av sen för det var jävelusiskt tungt!

När vi kom hem så var vi förstås spända på att få se om det hade blivit några kattungar eller ej. Eftersom Lizzie hellre verkade vilja ligga i garderoben istället för lådan så hade jag rensat ut alla kläder och lagt en filt där inne imorse men när Stefan kollade så var filten borta. Lizzie hade släpat den till lådan under sängen och där låg de allihop. Lizzie och tre söta små ungar!


Lizzie var nog lite trött men hon är jättesnäll och låter oss klappa lite på ungarna.


Lina blev helt salig när hon fick se de här sötisarna. Jonna och Jannike var också här och kikade...




Medan jag lagade köttfärslimpa till middag (till Stegans stora glädje) så roade sig Lina med att springa runt med en Coop-påse över huvudet. Det du morfar!

Jonna och Lina lekte en stund ute så jag fortsatte med att göra saker som jag borde ha gjort för längesedan. Packade ned Stefans urväxta kläder som jag ska skicka vidare, gjorde i ordning i Peters garderob och rensade ur litegrann, tvättade och plockade iordning litegrann på Stefans rum....
Sedan kosade jag och Lina och kollade på Nicke Nyfiken. Ja Lina kollade och jag halvsov. Hade tänkt att ta en kvällspromenad efter att hon hade somnat men jag blev så frösen så jag tog en trettiominutare på crosstrainern istället. Då blev jag varm i alla fall....
Nu sitter jag och Stefan och kollar på Titanic som han tydligen inte har sett förut. Det är ju lite av en skandal! Nu är han i alla fall helt förhäxad ser det ut som...

Nu ska det i alla fall bli lite kvällsmat innan det är sängdax. Imorgon är det sista arbetsdagen för veckan....



Kommentarer
Postat av: elise

va söta kattungarna va!!

2010-04-16 @ 17:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback