Glass i solen

Shit vad tråkigt det är att dagarna ska gå så fort! Har upptäckt de senaste dagarna att jag verkligen har taskig tidsuppfattning. Jag tror att allt typ har hänt igår eller senast förra veckan när det kanske inträffade för flera månader sedan. Är det ett tecken på att jag börjar bli gammal eller är det helt enkelt bara för att jag sällan har en ledig minut? Skit samma egentligen men det känns som om tiden flyger iväg.

Ikväll hade jag verkligen intentionen att ställa mig på den asjobbiga crosstrainern men av någon anledning så var Angelina svårsövd och det slutade med att jag vaknade kvart över elva i hennes säng och då var inte crosstrainern prio ett. Det finns gränser för hur sent jag kan träna för jag somnar ju aldrig sen. Fan också!

Idag var det jobbdag igen och det var lite mera fart kändes det som. Längtade ut i det härliga vädret!

När jag kom och hämtade Angelina så undrade personalen om hon inte hade några mindre svettiga skor än gummistövlar. Sanningen är att hon inte har det för alla gympadojor från i höstas är urväxta och jag har inte hunnit att skaffa nya än. Hade tänkt att ta allt på en gång sen när lönen kommer för både Angelina och Stefan behöver både det ena och det andra nu när våren äntligen har kommit. Som vanligt så kommer den bara pang på och det är ju för för tusan bara två veckor sedan som de behövde ha vinterkängor på sig.
Med tanke på att Angelina helst går i gummistövlar till och med på sommaren så har jag egentligen inte så dåligt samvete för att hon inte har några skor men jag åkte i vilket fall upp till ÖB och inhandlade ett par slit o släng-skor som får duga tills jag kommer iväg och kan köpa ett par riktiga.

Frågan är bara om hon kommer att ha på sig dem. Angelina älskar stövlar för att de är lätta att ta på sig så jag tvivlar...

Efter ÖB blev det en sväng till ICA för att köpa lite pannkaks-ingridienser. Lina var nämligen helt klar över vad hon skulle ha för middag idag. Lite ovanligt eftersom hon inte brukar vara så intresserad av middag överhuvudtaget. Vi träffade på brorsan och Linnéa som satt utanför i solen och åt glass och blev inspirerade att göra samma sak.


Provade den här och den var otroligt god som all Ben & Jerry´s-glass även om jag gillar den där Sandwich-pucken bättre. Ben & Jerry´s är beviset att det är skillnad på glass och glass....Smakar det så kostar det...

När vi kom hem så kastade sig Lina ut för att busa med Jonna i trädgården medan jag fixade pannkakor. Eftersom jag hade syndat redan med en glass så fick jag tyvärr avstå (ok jag smakade en bit) och provade istället den här:


Den var inte riktigt lika god som den sorten med bladspenat men nästan. Ganska kryddad var den i alla fall och ska man vara lättvindig och käka micromat så är det dessa man ska välja definitivt...

Håller på att försöka se ikapp alla Saltön-avsnitt på SVT Play. Såg två avsnitt igår och har två kvar. Är lite roligt att se de nya för jag har inte läst de böckerna som dessa avsnitt är baserade på så jag har ingen aning om vad som ska hända. Tycker att Saltön är så himla roligt med alla skruvade karaktärer och händelser. Viveka Lärns barnböcker är också humoristiskt skruvade och jag gillar verkligen hennes berättarstil.

Johanna (Ulla Skoog) är klart min favorit i Saltön. Hon gör halva serien. Så himla tragiskt rolig och man vet aldrig vad hon ska ställa till med för att få som hon vill....

Näe nu är det dax att börja titta för imorgon är det upp klockan sex igen...

Nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback