Bye bye barnfria helg...

Ja då är Angelina sjuk igen! Hon som i stort sett aldrig är sjuk har fått tillbaka samma skit som hon hade för två veckor sedan. Hög feber så fort hon somnar och skum i magen men ingen diarré, konstigt nog. Usch o fy!
Det värsta är att hon egentligen skulle med mormor till Sunne över helgen och det har hon längtat efter hela sommaren...blir inte kul att berätta att hon inte kan åka....
Borde ha räknat ut att detta skulle ske för tamejfan VARENDA gång jag och Peter har tänkt oss att göra något bara vi två (och de gångerna är lätträknade) så är någon sjuk. Antingen vi själva, barnvakten eller ungarna. Det är som om det har gått troll i det....Hoppas att det går lika fort över som förra gången i alla fall...
Nu blir jag hemma från jobbet imorgon förmiddag tills Peter kommer hem och då får jag ta eftermiddagspasset sen är jag ju ledig under helgen...

Idag har jag testat något nytt i matväg.


Lite knasig bild men det är i alla fall ädelostbiffar med ädelostsås, sallad och lite vitkål...

Egentligen skulle det vara gorgonzola men jag bytte ut det mot ädelost istället. Riktigt jäkla gott var det och det bästa är att jag har kvar flera stycken tills imorgon men då ska jag nog äta med tzatziki till tänkte jag...

Receptet:
500 köttfärs
2 äggulor
1/2 dl grädde
2 kryddmått grovmald svartpeppar
Några nypor salt

Blanda ingridienserna och forma sedan färsen till biffar runt en hyfsad stor bit ädelost (jag hade en ädelostbit som var 140 gram ifrån början och använde cirka hälften till biffarna). Stek i rikligt med smör.
Sen tog jag stekskyn och smulade ned resten av ädelosten och tillsatte lite grädde. Man kan salta och peppra om detta önskas men det blir ganska salt av osten. Lite soya kan också tillsättas.
Sen är det klart! Lätt som en plätt och väääldigt gott!

Nu ska jag försöka röja upp lite här och sedan får det bli sängen. Man vet aldrig hur mycket man får sova inatt....
Nu sover i alla fall Lina. Lyckades få i henne lite Alvedon för att få ned febern litegrann...Stackars liten...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars min lilla Terèse. Mamma ska gottföra dig en annan helg. Stackars lilla Lina som väntat så. För att inte tala om mormor som också väntat på att det skulle passa. Denna sommaren har inte varit snäll med väder och vind de helger vi skulle till husvagnen. Men det är inget att göra åt bara gilla läget. Ta hand om smulan nu så hon blir bra Kram mamma

2010-08-20 @ 09:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback