Inställt...

Skulle egentligen börjat dagen med att spela golftävling men eftersom jag inte riktigt hade återfått energin efter det våldsamma kräkandet på fredagsnatten så jag ringde tidigt imorse och ställde in min medverkan. Ingen idé att ens prova att spela utan ordentligt med ork....
Klarade i alla fall att käka frukost utan att få jätteont i magen men kände mig rätt så seg hela förmiddagen. Ägnade mig mest åt att röja här hemma och började beta av den gigantiska tvätthögen.

Kände ändå för att komma ut och röra på mig lite så det fick bli en niohålsrunda med Tommy och Bittan framåt kvällen. Lina fick också hänga på. Som tur var gick hon mycket själv för det var jäkligt blött och väääldigt tungt att köra vagnen. Spelade pissigt som vanligt men det var skönt med en promenad och det var en fin kväll utan regn.

Dagens Lina-citat: "Rätt ner i bunkerjäveln" (när Bittan sköt i bunkern på 17:e hålet) Ja om ni undrar så börjar hon kunna fackspråket inom golfen riktigt bra nu...Känner mig lite skyldig på den punkten...

Orkade förresten hålla mig vaken genom hela "Revolutionary Road" sent igår kväll och det ångrade jag inte en sekund. Vilken fantastiskt gripande och bra film! Leonardo DiCaprio och Kate Winslet är verkligen två skådespelare som riktigt klaffar ihop och är otroligt duktiga skådespelare. Kate Winslet vann en Oscar för The Reader (en annan film som jag inte har sett än) som kom ungefär samtidigt som Revolutionary Road och man kan ju bara undra hur fantastiskt bra är hon inte i den??
När det gäller Leonardo så gillar jag de flesta filmer han gör (nä det är INTE bara för att han är trevlig att vila ögonen på..). Han har hela registret helt enkelt och tolkar de flesta roller helt lysande. Alla som har sett honom i Gilbert Grape fattar vad jag menar. Jämför honom med till exempel träskallar som Keanu Reeves eller Ben Affleck som har samma uttryck i alla filmer de spelar i...Leonardo spelar i en helt annan liga om man säger så...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback