Nattspring...

När det väl var dags att gå upp på riktigt idag vid halv åtta så kändes det som om jag knappt hade fått en blund i ögonen. Jag har nämligen varit uppe otaliga gånger inatt. Mestadels för att den förbaskade katten har jamat och skrikit. Först skulle den ha mat. Sen ville den ut men ångrade sig ner den fick se det usla vädret och jag hade inte hjärta att kasta ut den, vilket jag så här med facit i hand naturligtvis skulle ha gjort...
Sen var det dags för toabesök och vid halv sjutiden skulle Lina ha mat. Jesus!
Till skillnad från Peter så vaknar jag av ljud men jag är liksom inte riktigt vaken så det mesta kommer jag ihåg genom ett blurr och jag stapplar runt som en fyllehund när jag gör mina nattvandringar så det är ett under att jag inte har slagit ihjäl mig än...

Nu har jag i alla fall masat mig upp, druckit tre koppar kaffe, stekt pannkakor till Lina och ägg och bacon till mig (vad annars) men nattlinnen sitter fortfarande på. Kanske dags att sätta fart och göra något? Men vad? Idag är det verkligen skitväder så uteaktiviteter blir det inte.
Får väl börja leta efter Stefans gympadojor som är spårlöst borta som vanligt...Rot finns det ju gott om att röja i i det här huset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback