Packmopedsturnén...

...såg vi på Silleruds Hembygdsgård igår. Vi missade detta ifjol och alla sa att det var så bra så vi hängde på när Ulrika och Jonas frågade om vi ville med...


Jag på väg till Sellre....


...och Lina fick åka till morfar unden tiden vi var på konsert....


Packat med folk var det i vilket fall som helst trots att regnet hotade. Vet inte den exakta publiksiffran men gissar på 900-1000 någonstans. Imponerande! Som Göran Samuelsson sa: Det här är det enda stället vi spelar på som det kommer fler människor än det finns invånare...

Vi var dock lite sena dit efter ett stopp hos O. och A. på vägen så vi fick finna oss i att stå ganska långt bak så några kanonbilder har jag inte att bjuda på...


Hela gänget på scenen....Plura, Sara Löfgren, Göran Samuelsson, Dregen och Ola Magnell....

Det började i ett ganska långsamt tempo med Göran och Sara och det blev liksom ingen fart förrän Dregen äntrade scenen och rev av en av mina Ebba Grön-favvisar "Where only in it for the drugs". En av höjdpunkterna! Dessutom lyfte Dregens mellansnack det hela. Sara Löfgren må vara duktig på att sjunga men prata inför publik kan hon inte och dessutom svär hon som en borstbindare...När till och med jag reagerar då är det illa...

Det här är ju egentligen inte några artister som jag lyssnar regelbundet på men ändå så tycker man att det mesta är bra. Musikaliska är de ju hela gänget och det märks att de har riktigt kul däruppe på scenen och sådant gör mycket.  Har lite svårt för Ola Magnell men en del texter är ju rätt så roliga.
Göran Samuelsson sjunger väldigt bra och skapar en speciell stämning med sina sånger.
Plura är väl den jag gillar mest och när man får höra "Fulla för kärlekens skull" och dessutom favoriten med Eldkvarn "Kärlekens tunga" så blir man mer än nöjd.
Sara Löfgren var lite av en besvikelse. Jag brukar tycka att hon sjunger så bra men denna kväll var hon ute och cyklade litegrann. Speciellt i stämmorna så låg hon väldans fel med jämna mellanrum. Dessutom var hennes röst alldeles för hög när hon körade och det gjorde hon ju i princip varenda låt. Hon överröstade till exempel Plura när de sjöng tillsammans... Gillade dock hennes eget alster "Kär var det sista jag ville bli".
På slutet blev det i alla fall röj när Dregen drog igång med Ulf Lundells svenska version av "Johnny B Good". Då stod hela publiken upp och det verkade som om ölen hade satt in både här och där för det dansades friskt framför scenen och i bänkraderna...


Lite regn fick vi ju på oss men vad gör väl det när man är förberedd. Peter fick låna mitt regnskydd som jag köpte på Dalhalla ifjol. DÄR var det regn att prata om....

En kul kväll blev det i alla fall och det är väldigt roligt att det funkar att arrangera sådana här tillställningar på ett sådant litet ställe som Sillerud.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Du har rätt om Sara L. Hennes mellansnack lät framtvingat och plågat. Och det verkade som om svordommarna skulle få kompensera för noll innehåll i det sagda. Men det kanske inte är så lätt att åka 60 mil moppe ensam tjej med ett gäng gubbar. Föreställningen i Sillerud var ju bland de sista så hon kanske var trött på det hela och bara längtade hem. Hon utstrålade knappast trivsel, var sig med sig själv eller publiken.



Visst är det fantastiskt att det kan göras ett så stort evenemang i lilla Sillerud! Jag tror att det var mer publik i år än förra året (c:a 1000 var det då), ska bli spännande att höra publiksiffran för i år.

2010-08-09 @ 06:18:12
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback