Skördetid


Jag har en stor buske med röda vinbär i trädgården. Förut fanns det en med svart också men den tog Peter bort i våras för att den var så stygg. Jag har aldrig plockat några bär sen vi flyttade hit men nu tyckte jag att det var lite synd. Därför tog jag ett ryck i förmiddags och fick ihop några liter. Hoppas att min kära mor ska kunna använda dem och göra saft...Det är verkligen dödstråkigt att plocka vinbär. Förde tankarna till min barndom när jag och Frida ägnade åtskilliga timmar i vinbärslandet som hennes farmor hade. Vi plockade och tjänade ihop lite pengar till glass och godis. Då var det på något sätt en aningens roligare...


Min hängfuchsia som jag har på baksidan är verkligen otroligt fin just nu. Gillar tydligen att överösas med regnvatten för jag har då inte behövt att vattna den på flera veckor...


Lunch idag. Sallad med fetaost, tomater, rödlök, räkor och en hemmagjord röra som blev väldigt god.

Recept på röran:
Lika mängd av creme fraiche och majonäs
En finhackad vitlöksklyfta (skulle egentligen pressa men vitlökspressen ligger på cafét)
finhackad rödlök
lite dill
hackat grönt äpple

Misstänker att den blir ännu bättre när den får stå i kylen ett tag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback