Småkryp...

Det värsta med sommaren (och speciellt denna tiden av sommaren) är faktiskt inte regnet utan alla jävla kryp och insekter som är precis överallt. Jag pratar om getingar, flugor, bananflugor, myggor, knott, skalbaggar, sniglar och fästingar...Sånt blir jag TOKIG på !
Jag är inte det minsta rädd för getingar men i förrgår på jobbet hade jag en som surrade runt mitt ansikte i nästan en halvtimme och då blir jag pissed off. Jag försöker verkligen att döda så många jag bara kommer åt. Ibland förföljer jag dem till och med en stund för att invänta rätt tillfälle.

Bananflugor är också så jäkla superäckliga. Ifjol fick jag ju miljoner i mitt kök efter att ha glömt kvar en banan i fruktskålen någon dag för länge och sedan höll jag på att aldrig bli av med dem. Jag provade alla knep som fanns att få tag på men det slutade att jag typ sprutade upp en halv flaska radar i köket. Luktade inte gott men var jävligt effektivt...
Lämnar man en grönsak eller en frukt framme i bara några minuter så svärmar det snart fullt med bananflugor runt dem. Bläää för rötmånad säger jag bara!


...och så det äckligaste av allt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback