Sommarens sista suck?

Herregud vilket vackert väder vi har haft idag! Man påminns om att augusti faktiskt räknas som en sommarmånad...Inte för att jag har dragit så stor nytta av det för jag har jobbat större delen av dagen men ändå..Härligt!

Idag gifte sig Anna (Stefans mamma) och Lennart i Karlanda kyrka och jag passade på att fota bröllopstårtan som Bittan hade fått äran att tota ihop.


Hela tårtan uppställd på prov






Tårtan innehöll vit chokladmousse, svart vinbärsmousse, bärkompott och en typ av mandel-rulltårtebotten med ett väääldigt högtravande namn plus marsipan förstås...

Kom faktiskt iväg från jobbet redan vid fyra och det var längesedan det inträffade på en lördag. Med tanke på det fina vädret så passade vi (läs Peter) på att grilla...


Kyckling, tzatziki och wokgrönsaker från grillen. Mumsigt men jag orkade inte så mycket eftersom jag hade ätit lite efter jobbet. Ska däremot ta mig en liten portion till nu som kvällsmat...


Sen blev det en vända till lekparken, vårt andra hem...haha


Jonna hävde sig upp i ringarna och gjorde en volt. Hon är vig som en katt den ungen!


Jag har parkerat i gungan och njuter av kvällssolen...


Stefan kom hem till slut (barnförbjuden bröllopsfest) och var såhär stilig.


Eftersom tårtan inte var serverad när Stefan drog hem så fixade snälla styvmodern så han fick smaka på en likadan...Han gillade den ska tilläggas...

Nu ska jag faktiskt kolla på en film. Får bli "Dumpa honom" med Jennifer Aniston...
Hade jag inte varit så jäkla förkyld så hade jag tagit mig en sväng ner till hamnen men nu pallar jag inte. Hostar så förbaskat mycket på kvällarna...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback