Dan före dan före dopparedan....

Äntligen börjar lite julefrid infinna sig och just nu sitter jag bara och slappar och väntar på att glöggen ska bli varmt. Väldigt gött faktiskt. Har jobbat idag och imorse fick jag faktiskt en väldigt bra start eftersom jag var uppe redan halv sex. Hann att duscha, äta frukost och dricka kaffe i lugn och ro och kom till och med i tid till jobbet. Inte illa...

På eftermiddagen fick jag stora julhandlingen avklarad utan större bekymmer. Kommer nog på en del som saknas allt eftersom men i det stora hela så fick jag nog med det mesta.


Ett vinglas var jag värd tyckte jag när jag anlände hemma. Kombinerade detta med prinskorv och äggröra...hmmm...gott var det i alla fall men jag blir typ full efter ett glas vin så jag var lite lullig där ett tag...


Peter kastade skinkan i grytan på direkten...


Kylskåpet blir väääldigt fullt när man har julhandlat...


Och så var det då dags för att pynta juleträdet...Lina hängde dit och jag flyttade lite diskret runt kulorna eftersom de tenderar att hamna väldigt samlat annars...


Klar!


Julskinka klar!


Linas lilla söta julprydnad från dagis...


Man blir lite sliten av att pynta...


Lina har äntligen fått blommor i fönstret, precis som hon ville...fejkstjärnor dock...


Linslus när det passar...

Har inte värst mycket förberedelser kvar nu. Några klappar att slå in och lite städning. Ska gå upp i tid imorgon så hinner jag nog att dammsuga. Skura får Peter göra när jag är på jobbet...hehe...
Nu ska jag bara sitta här och dricka glögg och njuta en stund innan det är dags att krypa till kojs...


Kommentarer
Postat av: Lokekristiane

I kinda like it. Thanks!

2012-01-05 @ 12:38:05
URL: http://lokekristiane.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback