Förkylningen from hell part II

Ja nu är det kört igen. Började att känna mig tjock i halsen i förrgår och igår kände jag mig riktigt risig på förmiddagen. Blev något bättre med en massa nässpray och Rhinocort men jag är liksom öm och svullen ifrån öronen och ned längs halsen...Knepigt. Trycker ut i öronen också precis som förra gången. Pallar inte två veckor till med konstant snoring...fy faaan...

Ironiskt nog så var det tillräckligt med folk som hade anmält sig till pumpen igår också (som vi inte har kört på en månad) så det var bara att stålsätta sig och köra ett pass. Det funkade dock bra under passet, orkade bra och så men tror inte att det är så nyttigt dock för idag är jag mycket mera snorig. Det var kul i alla fall och vi blev åtta stycken till slut. Antar att träningsvärken smyger sig på också under dagen.

Ja dagarna fram tills julafton bara flyger iväg. Fick lite julklappspanik häromdagen eftersom jag hade mååånga kvar att inhandla men inget som lite klickande på datorn inte kunde avhjälpa. Klick, klick, klick så hade jag köpt en massa julklappar som levereras (förhoppningsvis) i god tid via post. Jag och Peter kom överrens om igår att vi ska försöka undvika en Karlstadtur för ingen utav oss har någon lust att gå i affärer och trängas samt att vi nog inte kommer att ha tid ens att åka dit...Jag ska försöka handla det sista på nätet, här i Årjäng samt kanske ta en tur till shoppingcentret. Jag som inte gillar att gå i affärer gör det definitivt inte nu i juletider....

Julklapparna ordnar sig nog men med julstädningen är det värre....vet inte när jag ska hinna få färdigt. Jobbar tre eftermiddagar den här veckan plus imorgon och på söndag är det julbord. Till veckan jobbar jag mån, ons, tors och på tisdag när jag är ledig så ska Lina till tandläkaren och sen ska jag klippa och färga mig så det är inte så mycket tid att avvara till städning...men det hinns väl på något vis...kanske...

Nu ska jag i alla fall försöka göra mig iordning för ännu en långdag på Café Broms....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback