Kallt igen...

Ja herregud nu är det många många minusgrader igen efter några dagar som man faktiskt har kunnat njuta av vintern (inte ofta jag gör det). I söndags var jag, Lina och Jonna i pulkabacken och det var helt lagom temperatur och man frös inte alls. Så ska det vara tycker jag. Inte så jäkla kallt så att man knappt kan andas när man kikar utanför dörren. Enda positiva är att solen kikar fram och det ser i alla fall väldigt fint ut när man tittar ut genom fönstret...Ny istid på G? Man kan ju undra...
Nåja jag och Lina är lediga idag så vi ska allt klä på oss och pallra oss ut så småningom. Har en del ärenden att uträtta. Måste lämna böcker på bibblan till exempel och ska till banken och ta ut pengar till instruktörer som ska på utbildning i Kristinehamn under helgen. Verkade vara en bra utbildning om man får tro schemat. Hade jag inte haft kalas i helgen så hade jag absolut följt med jag också...

Först ska jag dock ta tag i vissa saker som rör festen. Lite kringaktiviteter som tar lite tid att ordna. Lite småkul sådär...
I eftermiddag ska jag pallra mig iväg till badhuset med Lina för första gången på en månad. Har ju inte velat gå när jag har varit förkyld och förra veckan var jag på skatteinformation men nu är det dags. Gissa om Lina har väntat! Hon älskar verkligen badhuset och har blivit så himla duktig i vattnet. Tror snart att det är dags att lära henne simma på riktigt.
Kvällen avslutas med ytterligare ett instruktörsmöte när vi (förhoppningsvis) ska få ihop schemat för vårterminen.
Ja tråkigt blir det sällan kan man konstatera. Är bara lite orolig för jag har faktiskt lite ont i halsen igen. Det började igår kväll och nu känns det ganska så tjockt i halsen. Vill inte ha mer skit nu inför jul.

När det gäller jul så har jag inte införskaffat värst många julklappar men det där får jag ta tag i nästa vecka. En sak i taget är alltid bäst. Om man ska vara ärlig så hinner man alltid på något vis ändå. Jag känner mig inte värst stressad faktiskt. Ser bara fram emot julmyset och framför allt att ha Peter hemma. Han är ju alltid ledig i flera veckor under jul och det är gött.

Näe nu ska jag försöka få i Lina det sista av frukosten och så får jag ta sats och få någonting gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback