Lussefirande...

Ja idag vaknade jag som sagt inte till liv förrän vid halv elvasnåret. Behövde verkligen sova antar jag. Hade ju därför missat Luciamorgon (som jag sällan gör annars) men kollade litegrann på SVTPlay. Lyssnade på Darins version av "Oh holy night" och den var verkligen gudabenådat bra! Har ni inte hört den så gå ut och lyssna.

Jag och Lina lekte med hennes tågbana (hade jag lovat dyrt och heligt igår) och sedan for vi upp till cafét för att äta en riktigt sen frukost. Hann iväg till bibblan också och lånade lite filmer.De börjar få in en massa bra där nu. Lånade Shrek (tvåan) och Pettsson och Findus till Lina och Shackleton, The reader och Trolltider till mig. De har nämligen fått in massa gamla adventskalendrar på DVD och jag tänkte ta en nostalgitripp och kolla på Trolltider som jag älskade när jag var liten....

När vi kom hem så var det dags för Lina att sätta på sig tomtekostymen som morsan var snäll och köpte i Karlstad.


Var lite orolig för att dräkten inte skulle passa. Eftersom de är ute och det var över tio minusgrader redan innan så måste man ju pulsa på ganska så mycket under. Det gick dock bra med lite lager på lager...


Lina sjöng luciasången (ja nästan alla sånger) för full hals så det var riktigt roligt att se. Enda nackdelen med att flytta lucia ifrån morgonen till eftermiddagen är att det inte är mörkt...


Försökte få med hela tåget på bild men det stod alldeles för mycket folk framför...


Lina kikar fram i bakgrunden...


Yes i did it!!


Sen blev det naturligtvis lussefika inne på dagis med pepparkaka och lussebulle...



Stefan drog iväg till Fritidsgården på galakväll och var såhär stilig...





Jättekul intiativ tycker jag av fritidsledarna att anordna en sådan galakväll. Tydligen hade de käkat snittar och druckit bubbel medans de tittade på Sanna och de andra på storbilds-TV. Sanna jobbar ju numera på fritidsgården. Tyvärr missade jag henne eftersom jag hade cirkelträning och hon var ju först ut på galan. Får gå in på TV4 Play och kolla. Jag såg dock inslaget tidigare idag på Aftonbladet och jag hade nära till tårarna kan erkännas. Vilket äkta hjältedåd! Tror att alla som bor i Årjängs Kommun är mäkta stolta över henne en dag som denna!
Kollade på galan när jag kom hem och det var minst sagt gripande. Tänk att det finns så fina människor. Man blir helt glad i kroppen när man hör deras berättelser. Blev speciellt imponerad av Alexandra. Vilken livsglädje hon hade och vilken vilja!

Hade som sagt sista cirkelträningen före jul ikväll och eftersom vi var ojämna par så hoppade jag in och körde hela passet. Hade jag inte riktigt räknat med och shit vad trött jag var där ett tag....men samtidigt gött för jag har bara kört ett enda riktigt träningspass efter förkylningen. Efter jul så får jag trappa upp igen känner jag.
På cirkelträningen har vi med tempoväxlingar på en station och den är min favvis. Jag som hatade att rusha när jag spelade fotboll tycker nu att det är görhärligt att få springa av sig lite. Överhuvudtaget har lusten att springa ökat för varje kilo som har försvunnit för dte känns så lätt. Hoppas att det håller i sig till våren bara...

Nu ska jag i alla fall ta natta för nu är klockan sådär mycket igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback