Aj,aj,aj...


Det syns ingenting utanpå men ifrån strumpan och en bra bit uppåt benet så har jag dretont just nu (på bägge benen ska tilläggas) Det är benhinnorna som krånglar och det är ju så jäkla typiskt när man nu äntligen har kommit igång bra med träningen...Ska jag vara ärlig så har jag känt av det förut men inte så här illa. Antar att mina stackars ben inte orkar med allt mitt studsande och alla mina kilon som trycker på...Hoppas att det hjälper att köpa nya dojor annars vet jag inte vad jag ska göra...
Det var på step upen idag som det nästan blev olidligt. Christina körde ett jättekul pass men tyvärr var det väldigt mycket hopp över brädan. Hade kaxigt nog ställt upp den en nivå dessutom så det var bara att plocka ned igen när det började hugga i benen...Så jäkla trist! Step som är så kul desstom....

Har haft en ledig dag och känt mig ganska slö som jag brukar. Har städat och tvättat undan lite och så har jag och Linan lagt en massa pussel...


Angelina är jätteduktig på att lägga pussel men en aningens otålig...(vem hon nu kan ha dert efter?...)


Sen plockade jag fram Stefans gamla PC-spel som hon fick prova. Det var lagom svårighetsgrad på dem och här plockar hon skräp och kastar i soptunnan. En favorit....


Som vanligt på tisdagar åkte vi till cafét och fikade (hämtar Stefan också). Idag grattade vi Bittan som fyllde 45. Angelina fick en sådan där slajmhand som man köper i automater och dem kallar hon för "bajset" och tycker det är otroligt kul att kleta på folk. Här har hon gömt den i mössan och...


...ger den glatt till Bittan. Detta upprepade hon ungefär 20 gånger och hade hysteriskt roligt...

Stefan har än så länge inga symptom av influensasprutan tack och lov men han berättade att det var väldigt många elever som var borta ifrån skolan idag. Har förhört honom om människokroppen eftersom han har prov imorgon. Verkade som om han hade bra koll. En sak som jag blir jäkligt impad av när det gäller honom är när han har Veckans Ord och engelskaglosor. Han hade i vanlig ordning glömt veckans ord på skolan och ringde därför en kompis och fick orden. Det var en massa krångliga ord med sch-stavning och liknande. Då hade han stavat ungefär 75% fel. Sen tittade han på dem i cirka 2 minuter och sedan kunde han dem allihop....


Var på biblioteket idag och lämnade böcker (i tid för ovanlighetens skull) och passade på att låna två filmer. Mamma Mu till Lina som hon redan har tittat på och La Vie en rose till mig. Den handlar om Edith Piafs liv och den fick väldigt bra kritik när den kom. Kan vara intressant....Vet inte dock om jag orkar att se den idag. Blev som lite trött efter steppen...

Ute är det full snöstorm och det spörs om jag fixar att köra Stefan imorgon...Är det för illa så får han ta nio-bussen. Har i alla fall fyllt på kylarvätska idag så nu får vi se om jag får någon värme imorgon....Antar att det läcker så det får H. kolla på nästa vecka när biluslingen ska in på reparation.

Tänker på stackars C. som ligger på sjukhus i Alperna och har skadat knäet i skidbacken. Bittan berättade det idag. Hoppas att det inte är för illa bara...Snacka om tråkig semester....De åkte dit i lördags....

Nu ska jag kolla lite på SVT Play innan jag lägger mig. Har ju inte sett en minut av Mästarnas Mästare så jag tänkte ta mig en kik....

Nattinatt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback