Göteborg del 2

Vi checkade in på Rica och drog sedan snabbt ut för att ta en något försenad lunch på Burger King. Var vrålhungiga! Sedan var det bara snabbt tillbaka, byta om och ta taxi till Rondo.
Vi skulle se Magnus Ugglas revy.



Käkade först en tvårätters som uppladdning. Man fick tyvärr inte fota därinne men jag hann i alla fall med att ta några suddiga bilder innan de sa till mig...


Peter och Jonas


Håkan


Anette och Ulrika röjer till "Kung för en dag"

Hur var då showen? Riktigt jäkla kul faktiskt. Första akten var det mycket blandat. Riktig buskig, många roliga sketcher, Per Andersson i en hysteriskt rolig Mikael Wiehe-tolkning där sången om kråkan var det roligaste jag har hört på länge. Jag låg nästan över bordet och skrattade. Annika Anderssons EU-delegat som letade bra slogans var också riktigt kul. Världens vigaste kvinna från Ukraina kom också och hälsade på. Det var nästan läskigt att se. Hon hade kunnat slicka sig själv i röven om hon hade velat. Hoppas dock att hon inte gör det...urk...


Per överglänste nästan alla andra och var otroligt duktig på att sjunga också. Jag brukar tycka att han är lite jobbig annars men i den här uppsättningen var han lysande! I andra akten blev han härlig sidekick åt Uggla när en Mama Mia-inspirerat musikalstycke tog över där man fick höra alla Ugglas kändaste hits. När Kung för en dag kom så blev det allsång över hela Rondo kan jag lova...

Hade inte så jättehöga förväntningar på den här showen men den var riktigt riktigt rolig. Lagom lång och det händer en massa saker hela tiden...Garanterad skrattvarning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback