Kaffetåren...

Det var i höstas under min otroligt långdragna sjuk och trötthetsperiod som jag började dricka kaffe på allvar. Helt enkelt för att vakna till när jag skulle börja jobba. Funkar otroligt bra. Nu när vi har fått en perkolator och kaffet är riktigt gott så går det åt några koppar om dagen kan man säga.

Eftersom jag tittade på avsnitt tre av Mästarnas Mästare igår och inte kom i säng förrän sent så behövdes verkligen den där kaffekoppen idag. Synd bara att jag inte hann att dricka den innan jag körde Stefan...
Något bättre vägförhållande idag förutom att det stod långtradare parkerade mitt i körbanan lite här och där...Men plogningen är under all kritik fortfarande! I de värsta kurvorna är det så mycket snö i vägkanten att det inte går att hålla sig mer än mitt i vägen. Livsfarligt! Ska det vara så så svårt att skrapa bort ALL snö? Här uppe på "stora" vägen som går upp till Bengtsforsvägen skrapade de helt rent igår så uppenbarligen går det....

Nu sitter vi i lugn och ro Lina och jag och käkar frukost (hallonsmoothie idag) och kollar på Mamma Mu, men snart måste jag försöka fixa till mig lite innan arnetsdagen börjar. Eftersom de har utedagar på dagis den här veckan så ska jag ta med skridskorna åt Angelina. Betvivlar att hon går med på att åka (hon ville knappt prova dem) men någon annan kanske vill låna dem...

Får många tips om hur man botar benhinnorna. Tack för det! Har inte testat än för igår hade jag en vilodag´och nu känner jag ingenting alls. Ska ta en tur på crosstrainern ikväll men den frestar inte på så mycket så det går nog bra...

Dags att sätta fart om jag inte ska komma försent...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback