Minut för minut...

Var så glad imorse när jag vaknade utan att någon utav oss hade kräkts under natten. Kylskåpet var totalt tomt så det var bara att ta tjuren vid hornen och åka och handla...


Köpte semlor av Birgitta och de var väääldigt goda! Satt fint i maggen efter frukosten...


Angelina smaskade också...

Sen fick jag mig en mindre trevlig överraskning. Peter dök upp. Inte för att vara elak men jag hade föredragit om han hade stannat i Norge i alla fall ett par dagar till...men men...nu är det väl 100 procent säkert att man får skiten....

Har försökt att hålla mig hemme så mycket som möjligt idag och har pusslat och lekt med Linan som är pigg hittills...Har också fyllt i aktivitetsstödsansökan och LOK-stöd samt fixat en hel del andra papper som ska in till fritidskontoret. Sånt där avskyr jag så det är sååå skönt när det är klart.

Åkte iväg och körde bilen i biltvätten på Statoil också. Den fick nog en smärre chock för det var evigheter sedan som den var ren. Ska lämna den hos H. på lagning och service imorgon. Hoppas att han får ordning på värmen för jag börjar tröttna på att åka runt i en iskall bil. Speciellt som det verkar som om vintern aldrig kommer att ta slut...

Eftersom Peter ändå är hemma så kunde lika gärna Stefan också komma hem igen tyckte jag. Ringde till dagis och meddelade att Angelina inte kommer mer den här veckan och det var de tacksamma för...
Funderade på att ta mig en tur på crosstrainern men jag känner mig inte helt OK så det får vänta.

Kollade på Mästarnas mästare istället och höll på att bryta ihop när Sjöberg och Holm lagade mat ihop. ÅTTA vitlöksklyftor i köttfärssåsen! Gissar att det var täta toabesök dagen efter för en hel del av deltagarna...
Annars var Sjöberg töligare än vanligt. Han är så himla fjantig med sitt sätt att hävda sig hela tiden. Som en jättebebis...Jag hade troligtvis slagit ihjäl honom efter en halv dag...
Lite sega tävlingar idag men nästa omgång blir säkert spännande med lite tuffare tag. Vet inte riktigt än vem jag hejar på men jag gillar Louise, Holm och Brolin mest.

Här kommer bilderna från helgen:


Angelina knatar uppför pulkabacken


Inte så himla lätt att hålla balansen..


På plats i pulkan


Åhej va det gick och ut flög Linan!


Den här bilden är tagen idag men kunde lika gärna ha tagits vilken dag som helst. Lina badar nämligen VÄÄLDIGt ofta och mycket skum ska det va...

Tittade ju på Melodifestivalen igår och här kommer kommentarerna:
1. Christine Meltzer driver mig till vansinne! Hon gör mig helt stressad!
2. Dolph var ju jättekul att se eftersom han var så stel och manusbunden och allmänt missanpassad...humor
3. Jenny Silvers arm var bara scary men låten fastnade tros att den kom sist
4. Ola lyckas alltid ha fulaste frisyren
5. Anders Ekborg sjunger väldigt bra men melodifestival? Näpp
6. Tyckte att det var bra driv i Linda Pritchards låt.
7. Tyckte "hårdrockarna" var urtrista och likaså Jessica Andersson "gäääsp"
8. Frispråkarn-inen kommentar...
9. Salem al Fakir var bäst men det var ingen höjdarlåt direkt.
Hoppas att det finns ett antal låtar med en aningens mer potential i nästkommande program...

Nu blir det sängen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback