På bättringsvägen

Idag har det varit en betydligt bättre dag. Vaknade faktiskt före tio, vilket inte brukar hända på söndagarna. Sov nog tillräckligt igår antar jag.
Roade mig med att följa min vanliga söndagsrutin, det vill säga att lägga ut träningspass på nätet. Full fart på alla pass och fler och fler hör av sig och vill bli medlemmar. Otroligt roligt, men vi måste försöka att bli fler instruktörer så vi kan ha flera pass och större utbud. Jobbar på detta och vi har kanske några namn på G. Spännande!

Insåg att trots hur mycket jag än ville ha gympa idag så var jag tvungen att få tag på vikarie eller ställa in. Kanske hade orkat en del men jag vill ju inte smitta hur många som helst. M. ställde i alla fall upp och det tackar jag för!


Vi firar sällan Alla Hjärtans Dag hemma hos oss men chokladhjärtan är standard..mmmmumsigt


Mamsen håller däremot på traditionerna och var här redan igår med blommor och lotter. Hon stannade dock tvärt i hallen när hon fick reda på att jag spydde...


Vi gick ut en sväng på eftermiddagen och fick till och med pappsen till pulkabacken till Linas stora glädje...


Peter tyckte det var kul att leka och provade röret också...


När vi kom in blev jag lite godissugen igen så jag gjorde uppfläkt banan med vaniljglass, chokladsås, strössel och kex...

Vad det gäller OS så var jag så himla besviken efter skidskyttet igår så jag orkade inte ens att blogga om det. Vad hände egentligen? Är halva startfältet dopade? Gjorde vallateamet bort sig eller gjorde helt enkelt Helena och ACO ett dåligt lopp? Väldigt knepigt var det i alla fall...
Nu ska jag snart kolla på herrarnas skidskytte och hoppas att någon av svenskar skräller och att Björndalen INTE vinner...

Kul i alla fall att dam-kronorna lyckades att vinna sin första och väldigt viktiga match...
Tråkigare är att Holmström missar OS. Vem ska vi nu skicka in framför mål? Tror att det blir ett stort avbräck. Alla journalister jublar för nu kommer Franzén troligtvis in i truppen men hur bra är han egentligen efter sin skada?

Imorgon är det jobb igen och sen har C. lovat att köra mitt första träningspass så får Lina helt enkelt följa med på det andra...Har ingen lust att ställa in två veckor på raken...

Heja Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback