Fullspäckat schema...

Den här dagen har det verkligen gått i ett (vilket det gör i stort sett alla dagar i mitt liv) och jag har hunnit med en hel del faktiskt...

Dagen började superbra med att båda barnen vaknade och kom upp utan problem. Vågen för det! Allt gick smidigt fram tills Stefan skulle börja leta efter lucka och laddare till PSP:t. Är det inte förbannat typiskt så säg...? När vi väl kom iväg så blev jag snart varse om ett annat problem. Min fläkt i bilen fungerar lite som den vill och imorse ville den inte alls så isregnet som föll frös på nolltid på rutan. Innebar med andra ord att jag var tvungen att stanna flera gånger och skrapa rutan för jag såg inte ett skit.
Till slut hittade jag i alla fall ett läge där fläkten blåste ljummen luft så jag klarade mig både till skolan och tillbaka....

På jobbet var det ju ganska lugnt. Antar att de flesta stannade hemma eftersom de hade varnat så för den hemska snöstormen. Den verkar ju utebli här i alla fall. Regnigt trist och råkallt!

Stack ned till Alexanders på lunchen och köpte en ny mascara och hittade den här förpackningen med lite grejer för 239 spänn. Som hittat! Gillade verkligen parfymen! Söt o go precis som jag...haha...

Stefan drog en rövare idag och kom hem efter skolan trots att han vet att han ska till sin mor på onsdagar. Han hade tänkt sig till slalombacken men den gubben gick jag inte med på. Han fick göra matteläxan och sedan fick han åka raka spåret ut till Karlan...Detta gjorde dock att jag och Lina blev sena till badhuset. Kom inte dit förrän sju och jag var vid det laget väldigt trött och mosig. Men har man lovat så har man...
Däremot badade vi bara i cirka 45 minuter idag för sen frös Angelina. Hon var väl antagligen trött hon också efter dagis och allt. Tycker att det är mysigt att ta mig tid och gå dit med henne. Hon tycker att det är sååå kul och hon är så duktig i vattnet. Snälla T. höll dessutom kiosken öppen lite längre än åtta så vi hann att köpa lite chips efteråt...

När vi kom hem så stupade Linan i säng och jag fick tid till att premiärprova min crosstrainer. Hade hyrt en film idag också så att jag skulle ha lite distraktion för jag förstod att det skulle bli jobbigt. Hade som mål att köra 20 minuter men jag klarade 45 minuter och avverkade 8.9 kilometer!!! Jobbade i femminutersintervaller ifrån läge 4 och upp till 8 (det tyngsta) i två omgångar. Det var asjobbigt de första 20 minuterna men sedan kändes det inte så illa....Låg på en hastighet av 15.9-16.5 km/h hela tiden. Är väldigt stolt över mig själv....

Otroligt svettig och stygg men lycklig....


Filmen jag hyrde hette "Management" med Steve Zahn och Jennifer Aniston. En helt ok romantisk komedi i samma genre som Aniston alltid gör. Noterat: Steve Zahn ser verkligen genomsnäll ut....Favoriten Woody Harrelson spelar Anistons gamla punkarkille och är helgalen....Woody är verkligen kung!

Nu är nog min arbetsrock tvättad och klar så jag kan hänga upp den och gå till sängs. Sovmorgon till åtta imorgon. Sååå gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback