I wanna shoot the whole day down...

Ja just det. Tell me why I don´t like Mondays var det ja...Den här måndagen går väl inte till historien som en av de bästa men jag har i alla fall överlevt...Hela jävla dagen har varit en sådan där krångeldag från början till slut. På jobbet bara tappade jag allt som jag hade i händerna. Majonäs i skorna, koppar när jag diskade, semlor när jag skulle packa ner dem och so on...Höll till och med att välta hela ansjovisskålen med spad och allt över mig men där tackar jag min reaktionsförmåga. Hade jag gjort det så hade jag lagt ned och gått hem....

Fick chefa över vår nya praktikant M. idag och hon är så duktig att jag fruktar att bli arbetslös den närmaste månaden....

Semlorna såg så otroligt goda ut idag så jag fick anstränga mig till det yttersta för att låta bli dem. Försöker verkligen att hålla igen på sötsakerna under veckorna....


Den här läckerbiten åkte jag dit på i fredags i alla fall. Engelsk kolapaj med vispgrädde. Smakade chokladkola vilket jag älskar. Mumma!


Annars är smoothie en favorit som jag kör till frukost under veckorna. Snabbt, lätt och gott. Jag kör inte den supernyttiga varianten utan använder mig utav lätt vaniljyoghurt och osötade bär. Kör runt lite med stavmixern och sen är det klart! Till och med ungarna älskar det. Här är det med massa blåbär i men imorgon ska jag göra en med banansmak tänkte jag....

Stefan följde för en gångs skull med hem efter jobbet eftersom han ville till slalombacken. Hann att boosta lite med pasta innan det var dags att köra ut barn till höger och vänster och stressa iväg till träningen. Kom dit tio i och det var en massa fok som stod och väntade och vad händer? Jo något ägghuvud har låst dörrarna in till salen som jag ju inte har! Det var nästan droppen som fick bägaren att rinna över. Som tur var så satt C. i möte i sporthallen så att jag kunde få låna hans nycklar men tio minuter försenade blev vi.....grrr

Kändes i kroppen idag att det var ett tufft pass igår. Allt kändes urjobbigt! Vi var 11 stycken idag på styrkan så det var riktigt kul. Är så impad av att det är så många som vill träna och dessutom många pass i veckan.
På cirkelträningen var vi fjorton och det kändes lite segt till en början men sedan jäklar blev det fart på dem. Det är så himla kul att se att folk verkligen tar ut sig till max. En ultimat tillfredställelse för en sadist som jag...hehe...

Nu är jag bara seg hela jag och skulle helst vilja vräka i mig resten av chipsen som finns i skåpet men jag ska minsann ha karaktär....jajamensan...


Min nyinköpta crosstrainer står och väntar på att bli använd...


...till och med Peter har provat den....

Det får nog bli premiärtur på onsdag eller torsdag för imorgon planerar jag att gå på Millans step-pass. Stefan har lovat att ta Angelina en timme. Vi får väl se om hon går med på det eller inte...Är sååå himla sugen på att steppa för nu var det riktigt längesedan sist....

Ska lägga upp lite bilder från barnpassningen under helgen också när jag ändå är i farten....


Jag passar på att bjuda Linnéa på god glass när inte mamma och pappa är med och bestämmer....


Linnéa gillar att brottas...Angelina är inte lika sugen....


Min lilla Pippi på sitt minst stökiga rum...


Full i bus...


Såhär såg armstödet på soffan ut efter att Linnéa hade lagt vantarna på Angelinas godishalsband....Tur att man har skinnsoffa....

Imorgon när jag är ledig ska jag bland annat ta tag i ansökningarna till kommunen och ringa till golfklubben och fixa årsavgiften. Är faktiskt redan rejält golfsugen. Hur ska detta gå? Man blir ju rejält nedslagen av att tänka på hur länge det är kvar. Däremot kändes det ju lite vårlikt idag när solen tittade fram och när jag hämtade Lina på dagis så är det fortfarande ljust. Alltid något att glädjas åt.

Något annat att glädjas åt är att Stefan idag lyckades att få med sig alla läxböckerna hem för en gångs skull...Alltid något det med....Han kan om han vill (och hotas med slalomförbud tillräckligt mycket)....

Till sist: Om man tycker att en latte macchiato innehåller för mycket kaffe är det kanske bättre att hålla sig till O`boy....

Gonatt på er alla!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja du Tessan! Mindre kul o bli kallad ägghuvud... Hade ingen aning om att det inte skulle låsas nu för tiden :/ Ber om ursäkt att jag gjorde som jag alltid gjort förr. Va där o hade gympa med fritids!

2010-01-26 @ 17:49:36
Postat av: Tessan

Sorry för ordvalet och ta det inte personligt. Sådana där grejer irriterar mig bara sååå mycket! Det är fruktansvärt störande när man betalar hyra för en lokal och ingenting fungerar som det ska. Dessutom har vi pratat med dem på fritidskontoret om detta så det borde vara deras sak att informera alla om vad som gäller. Eller varför inte helt enkelt hänga upp en lapp. Svårare än så kan det inte vara tycker jag! Det är ju inte meningen att man ska stå där och behöva ringa C. när det händer eller alternativt skicka hem 10-15 personer....Ber så hemskt mycket om ursäkt över "ägghuvudkommentaren"....

2010-01-26 @ 19:21:33
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback