Improviserat step-pass och baksmälla...

Idag har det varit ledigt som sagt och jag lyckades med att inte försova mig när jag skulle köra Stefan till skolan. Är ju som sagt lite piggare på morgonen igen plus att jag har bytt ringsignal så nu kommer jag (peppar peppar) upp efter bara en snoozning....

Hämtade i vanlig ordning Lina hos morsan och sedan tog vi en lååång frukost. Det är helt underbart att sitta i en timme och bara tugga och häva i sig en sisådär fyra koppar kaffe....
Sedan lekte jag och Lina en lång stund med allt möjligt. Lina leker i stort sett bara i tio minuter med en lek sedan är det dags för nästa....


Hade planerat in att gå på step up idag och det var inga problem alls att lämna Lina med Stefan. Ifjol var det ju stört omöjligt så jag fick ta med henne när jag skulle köra pass, men nu bara sa hon "hejdå" och så var det bra sen....
När jag kom dit så väntade en liten överraskning. C. dök nämligen inte upp och det visade sig att vi hade missförstått varann så hon var inställd på att passet skulle börja nästa vecka....Det fanns bara en sak att göra: jag fick ta passet själv. Jisses! Jag har bara kört ett step-pass sedan ifjol och det var tidigt i höstas och jag har aldrig gjort det helt oförberedd förut. Det blev ju också därefter kan man ju säga...Fick hitta på block allt eftersom helt enkelt...Nåja...vi blev lite svettiga i alla fall och fick röra på oss men nästa vecka vill jag nog hellre stå längre bak i ledet....

Nu på kvällen har jag och Stefan faktiskt tittat på en film...Baksmällan blev det efter lite om och men. Jag hade naturligtvis lyckats trycka på fel film när jag var på ICA och fick se när jag kom hem att det var Wallander jag hade hyrt. Eftersom jag verkligen INTE gillar Wallanderfilmer så for jag tillbaka och fick byta...Snällt!
Filmen var i vilket fall som helst hysteriskt rolig tyckte både jag och Stefan. Jag älskar komedier och det gör inget alls om det är "under-bältet-humor" bara det inte blir för mycket som i American Pie 3 eller nåt...



Nu ska jag ta och lägga mig omgående för imorgon väntar jobb igen...

För övrigt...

* Nu är snart väntan på OS över och jag håller bara tummarna för att Foppa håller sig på benen. Just nu går han ju fram som en furie i elitseriematcherna så det är frågan om han håller....

* Imorgon ska jag inviga min crosstrainer på riktigt. Gruvar mig nästan lite för det känns som om jag inte kommer att orka värst länge...

* Stora pluspoäng till Stefan idag...Han är för go när han vill...

* Undrar om det kommer att gå att köra till Vännacka imorgon bitti. Snöoväder väntar ju tydligen...usch o bläää!

* Idag small det till ordentligt! Slut på tölinga...

* Äsch va mycket dravel jag skriver nu...Gonatt! Klart slut!
*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback