Träningspremiär!

Äntligen dags att få röra sig lite efter en hel månad av stillasittande. Sååå gött! Jag har ju faktiskt tagit sjuksköterskans uppmaninng på allvar-att vila mig frisk undser julen så nu var det allt himla gött att göra något. Spörs bara hur kroppen reagerar på träningen eftersom jag fortfarande (trotgs vila) är förkyld.

Första passet var ganska tungt må jag säga. Kändes som om jag inte hade en enda muskel kvar i kroppen. Hade planerat passet noggrannt men efter en låt så började jag att improvisera istället. Stor idé att lägga ned så mycket tid på att planera....

På cirkelträningen var det minst sagt full fart! Sjutton stycken (varav TRE killar den här gången!!) dök det upp och jisses vad de fick slita! Jag hade nämligen ökat på intervallerna en aningens aning och de där extra sekunderna märks kan jag lova. Hade inte mindre än fem nybörjare med i gruppen så jag hann inte träna själv så mycket men det räckte ändå för idag. Så himla kul att så många nya ansikten dyker upp. Nu gäller det bara att behålla dem hela våren....

På jobbet var det dött som i graven idag och jag inventerade och städade frysen. Sedan hjälptes jag och M. åt att inventera och städa torrförrådet. Jag blir bara så irriterad och trött i huvudet av inventering. Det är jobbigt att stå och leta fem hundra olika sorters mjölsorter i massa listor och sedan inte hitta dem. Man blir helt tom till slut men vi hann att bli klara i alla fall innan vi gick hem.

Igår blev jag (julens väktare) dretlett just julen och hivade ut granen med buller och bång samt rotade undan det jag hann. Hade tänkt att vänta tills imorgon när jag är ledig men det orkade jag inte. Nu ser det ut som hej-kom-och-hjälp mig här hemma men jag ska försöka fixa till det imorgon....
Ska åka till Töcksfors och fixa lite "måste"-saker. Jag behöver nya byxor till exempel eftersom alla som jag äger har bestämt sig för att gå i sönder samtidigt (kan det bero på att jag har blivit så fet) Hmmmm...) Nya arbetgsskor är en annan måste-grej.... Lina måste ha större vinterskor....Hoppas att jag kan fynda lite på rean...Ifjol hittade jag ju massvis med grejer....

Nu blir det sängen för imorgon börjar Smolmark-körningen igen...suck! Bara en termin kvar nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback