Äntligen!


Såhär gott sover min dotter utan napp. Hon har varit nappfri i ett helt dygn (förutom några minuter imorse när hon lyckades hitta en som jag hade missat att gömma) och somnat två kvällar utan minsta gnäll. Är sååå stolt över min lilla ängel! Snuttefilten har hon dock fått behålla men frågan är hur länge eftersom hon går och biter i den hela tiden och den är ju en aningens sliten redan...Tror att det hjälper att alla berömmer henne så mycket för hon vill alltid känna sig duktig. Förut konstaterade hon att: - Det är bara bäbisar som har napp! Hmmm...en aningens hjärntvättad kanske?
Trodde att hon skulle vakna inatt och fråga efter den men icke. Gud så gött!

Annars blev den här dagen inte riktigt som jag hade tänkt mig. Fick hoppa in och jobba mellan tio och fyra så här hemma ser det fortfarnade förjävligt ut, men men...Har tagit ett ryck med tvätten i alla fall...

Imorgon ska jag ha gympa i parken igen. Fick hoppa in för Roger som är krasslig. Undrar hur det ska gå? Det är ju fyra veckor sedan sist och man kan inte beskylla mig för att ha tränat värst mycket. Jag har ju knappt spelat golf ens...Känner mig förbaskat otränad och har ingenting att skylla på. Måste komma igång nu om man inte ska vara helt väck när terminen drar igång. Ska snart börja att lägga upp nya pass tänkte jag. Roligt, roligt. Beställde ny musik igår för det är den biten som tar längst tid. Nya skor måste jag också ha. Får ta en tur till Arvika och gå på rullbandet så att jag får den bästa passformen som man kan få.

Nu har jag ju använt mina MBT-skor (skrev ju MTB i förra inlägget om dem och det är ju något helt annat) i några dagar på jobbet och jag är väldigt nöjd. Man skulle ju egentligen använda dem sparsamt i början (max 30 minuter) men det rådet följde inte jag och fick lite träningsvärk i vaderna, men ingen annan stans. Jag är ju inte helt smärtfri efter jobbet men betydligt bättre än förut och det viktigaste av allt är att jag inte har ont när jag väl går i dem. Enda nackdelen är att de är förbannat halkiga så idag höll jag på att ramla ordentligt när jag trampade på en gräddfläck i tårtkylen. Körde armen rakt i en plåt så att hela armen domnade bort. Har ett fint märke plus en svullnad där nu. när jag skurar kan jag överhuvudtaget inte använda dem. Det är som att åka skridskor. Inget fäste alls. Nåja, man kan inte få allt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback