Båttur till Bengtsfors

I fredags så drog vi ut igen med Millan. Härligt väder och glatt humör tog vi med oss ut på sjön. Gjorde ett badstopp i Lakeviken där vattentempen låg på dryga 22 grader! Underbart! Ankrade dock lite onödigt långt ut så jag fick simma in till grundare vatten med Lina men det gick jättebra. Hon är ju inte varken badkruka eller speciellt rädd för vatten...

Sen blev det slussning i Gustavsfors och Peter passade på att göra fint bland tamparna. Så ska det se ut!

Nu är vi ute i Lelången och vi styr kosan mot Bengtsfors. Jonas ligger framför och visar vägen...

I Dalsland har de tydligen vissa udda sätt att ta sig fram på vattnet...

Framme i gästhamnen och nu är vi vrååålhungriga!!!

...och maten var helt klart värd att vänta på....

Till och med Lina lyckades nästan att trycka i sig det mesta av pizzan...

Vandrade förbi torget och där träffade Stefan på kompisar och passade på att testa den skojsiga vattensluss-grejen där...

Lina och Rebecka

Millan i kvällsolen...

...och Jonas och Ulrikas aningens nyare båt med det coola namnet...

Martina

Liten kaffestund och mys fick avsluta fredagskvällen...

På lördagen var det hett redan på morgonen. Vi tog en tur upp till byn och eftersom det var Bunkerfestival (knepigt namn) så var det lite extra kuligheter här och där. Här hoppar Lina sig svettig i en av tre hoppborgar...

Om man bortser ifrån att de har grävt upp gatorna inne i Bengtsfors centrum (blir nog fint när det är klart) så är det faktiskt ganska mysigt här. Lite trångt och små mysiga affärer. Var inne på Bergersaffären som var smockad med bra grejer. Den affären saknar jag verkligen i Årjäng.

Det var massor med folk i rörelse på torget. Vi tog en glass på taket till Kickis café och sedan blev det för varmt så...

...vi gick tillbaka till hamnen och hoppade i plurret. Tyvärr var det inte alls lika varmt här som i Västra Silen. Bara cirka 19 grader så Lina ville inte bada. Det löste vi genom att blåsa upp hennes nya stingrocka som hon fick sitta på och så fick mamma simma runt och frysa benen av sig och skvätta lite på henne emellanåt...Det gick jättebra och rockan höll måttet och Lina ramlade inte i en enda gång...

Till och med badkrukan Peter badade hur många gånger som helst denna varma dag....

Solen tar lite kan man säga...På eftermiddagen såg jag ut precis som de räkor som vi avnjöt med lite vitt vin på bryggan, mitt i solgasset...

Stefan tappade i kastspöt i plurret och köpte därför glasögon för att kunna dyka efter det. Tyvärr var det cirka fyra meter djupt just där så varken han eller jag hade någon lust att dyka. Som tur var fixade båtgrannens pöjk det hela...

Lina är så rolig...när hon är trött så går hon helt sonika och bäddar ner sig och läser en bok eller softar på annat sätt...sen är det full rulle igen när hon har tagit igen sig lite...lättvindig unge...

Soldyrkare på bryggan...

K-E och Jonas har det gött i solen...

Utsikt från båten...Måste säga att den här gästhamnen är himla fin och välordnad...

Ungarna införskaffade sig vattenpistoler som de terroriserade varandra (och oss litegrann) med.

Skepparn himself...

Det blev ingen speciellt sen kväll igår för man blir ganska så slö när det är sådan värme...Vi fick inga oväntade besök av överförfriskade festivalbesökare heller som tur var...

Detta vaknade vi upp till imorse. Spöregn!

Peter kände inte för att dra igång gasolen och brassa frukost så vi tog genvägen och gick till Kickis café igen och käkade frukost. Lina åt så duktigt så hon fick en glass till efterrätt...

Väldigt trevligt det där stället. Rekommenderas...

Efter att ha tankat tanken smetfull så styrde vi kosan hemåt igen och fick som tur var inte en enda droppe regn på oss...

Jag och Lina avrundar helgen i lekparken...

Ja då så har första semesterveckan redan gått och det är bara att hoppas att nästa blir lika härlig. PÅ schemat imorgon står nog antagligen en Karlstad-tripp och på tisdag och onsdag är det Skara Sommarland som väntar. Bokade biljetter och stuga idag....