Hemmakväll

Äntligen slut på arbetsveckan och ikväll har det varit dödens lugnt för mig och Linan. Peter är i parken och jobbar så vi är ensamma hemma. Var väldigt sugen på att gå ut idag men eftersom Lina har varit hos Lotta hela dagen så ville jag inte fixa barnvakt ikväll också. Dessutom är det inte värst lätt heller för alla gör något nu på sommaren....Är rätt så sleten och trött så det gör väl egentligen ingenting att ta det lugnt en kväll.
Idag kom jag till exempel inte ifrån jobbet förrän fem och jag har faktiskt jobbat 45 timmar den här veckan och det känns...

Nu är jag i alla fall ledig i två dagar och vi får väl se om det blir en tur upp till Sunne. Beror lite på vädret och det ser sådär ut. Litte tå hört om man säger så. När man tittar ut nu så känns det nästan som om det redan är höst. Tragiskt tycker jag men jag vägrar att tro att sommaren redan är slut, positiv som jag är...

På torsdag blir det i alla fall Packmodsturné i Sellre med Jonas och Ulrika. Missade ju detta ifjol så det ska bli superroligt.

Börjar få lite ångest över att jag i princip inte har tränat någonting under hela sommaren. Imorgon är det första augusti och nu är det banne mig dags för skärpning. Det har dessutom blivit både för mycket av både mat, glass och vin de senaste veckorna så nu blir det nog lite LCHF-stuk på maten de närmaste veckorna plus att jag MÅSTE få tid över till lite motion. Väntar på att simhallen ska öppna igen så att jag kan använda mitt gymkort. Nu är det ju bara öppet några timmar om dagen så det är lite svårt att passa in. Ska försöka att komma iväg den här veckan eftersom Peter ska ha semester. Konstigt nog har jag inte gått upp i vikt, snarare så sitter kläderna bättre, men jag känner mig så otränad och då mår jag inte gött.
Med anledning av detta så passade jag och Lina på att laga smarriga pannkakor med massor av sylt och grädde till middag. Gäller att passa på in i det sista...hehe...Hade dessutom tänkt att lyxa till det med Ben & Jerry´s-glass men den orkar jag inte så den får sparas till annat tillfälle...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback