Karlstad-tripp

Då gick jag idag in på min andra semestervecka och schemat blir antagligen lika späckat nu. Som jag har sagt förut så är det så gött att inte bara vara hemma utan se sig om och besöka andra platser....
Idag var det dags för en Karlstad-tripp för att inhandla först och främst lite saker till båten. Bland annat en ny vattenkran,pump och grabbräcken. Åkte först till Biltema och sedan till Hjertmans. Ja en liten sväng på Toy´s R Us för att behaga Lina också förstås. Hon är nöjd bara hon kommer in och får titta och fingra på alla leksakerna en stund....


Här åker hon rutschkana och kravlar lite på golvet. Annars kom vi billigt undan med bara ett inköp av en ny hårborste...

Efter alla i Linas tyckte "trista" båtaffärer så ville hon ha mos och korv. Därför åkte vi och kollade om klassiska Kenneths fanns kvar på Norrstrand. Det gjorde det och vi hamnade därför på Karlstads förmodligen styggaste uteservering...


Inte så fint direkt, men maten smakade jättebra. Speciellt chilli cheese-bollarna...Jag ÄLSKAR chili cheesedippers!


Peter kom på den briljanta idén att mata fåglarna med strips och vips så hade vi fågeljävlar överallt runtikring oss. Här sitter de och bevakar varje tugga vi tar...Huga!


Till sist fick det bli en snabbtur på IKEA för att köpa kuddar och sängkläder till båten. Lina blev trött och bäddade ner sig i en säng på barnavdelningen. Troligtvis blev hennes snuttefilt också kvar här för vi hittade den inte sen när vi kom hem...


Är man sleten så är man...Lina somnade faktiskt på riktigt där i kundvagnen på den nya kudden...


Såhär blev det med nya kranen och gasolspisen på plats. Detta fixade Peter och Glennsan medan jag gick ut med Bittan på en golfrunda. Kändes som om det behövdes röras lite på fläsket efter flera dagars stillasittande och ätande...Tyvärr gick det inget vidare men jag skyller allt på att jag inte hade min golfhandske med mig...haha...

Nu är det dags för att förbereda lite inför Skara-resan imorgon...

So long




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback